אחרי לחלל

בי"ס צמח השדה זכה במקום שלישי בתחרות ארצית בחקר החלל ואסטרונומיה. בית ספר ממלכתי "צמח השדה" העפיל לשלב הגמר בתחרות חקר החלל הארצית וזכה במקום השלישי, תחרות חקר החלל והאסטרונומיה מנוהלת על ידי המרכז הישראלי למצוינות בחינוך בחסות סוכנות החלל הישראלית במשרד


בשנה"ל תשע"ח מתקיימות שתי תחרויות נושאות פרסים בנושא חקר החלל, האחת לבתי ספר יסודיים והשנייה לחטיבות הביניים.
התחרויות מופעלות על ידי המרכז הישראלי למצוינות בחינוך בחסות סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה, בשיתוף הפיקוח על הוראת מדע וטכנולוגיה באגף המדעים במזכירות הפדגוגית במשרד החינוך, ובסיוע הקרן להנצחה ממלכתית לזכרו של טייס החלל (האסטרונאוט) הישראלי הראשון אל"מ אילן רמון ז"ל.

בית ספר ממלכתי "צמח השדה" העפיל לשלב הגמר בתחרות חקר החלל הארצית וזכה במקום השלישי, תחרות חקר החלל והאסטרונומיה מנוהלת על ידי המרכז הישראלי למצוינות בחינוך בחסות סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע ובשיתוף משרד החינוך וקרן רמון".
התחרות עסקה בחקר הירחים במערכת השמש תוך שימת דגש על הירח שלנו, וכן כללה עיסוק במורשתו ובפועלו של טייס החלל אילן רמון ז"ל וחשיפה לפעילות החלל בישראל בעבר ובהווה.

נבחרת החלל של בית הספר התמודדה אל מול עשרה בתי ספר אחרים וייצגה את הנושא בכבוד תוך הפגנת ידע רב .
מקום גבוה ומכובד זה מעיד על תהליך למידה משמעותי תוך דגש על טיפוח סקרנות אצל התלמידים וחשיפתם לנושאים מדעיים וטכנולוגיים בתחום החלל, עידוד התלמידים לחשיבה מסדר גבוה, ליצירתיות, ליכולת חשיבה מערכתית, לעבודת צוות, להתמודדות עם תהליך קבלת החלטות, לנקיטת יזמה, למנהיגות, לאחריות, להתמדה ולעמידה באתגרים, הגברת המוטיבציה הלימודית של המשתתפים בתחרות, המשך מורשתו הייחודית של אילן רמון אשר מהווה מודל וסמל של מצוינות, פיתוח מנהיגות וערכיות שעל פיהם אנו שואפים לחנך את תלמידינו.

מלי מימון מנהלת בית הספר מברכת ואומרת כי היא גאה ושמחה.
ישר כוח לצוות מדעים: טל יוניוב, מרים ששון ורבקה לופז על ההשקעה הרבה והחתירה למצוינות, .
הן ההוכחה שאפילו השמים אינם גבול עבורן.
מימון מוסיפה כי נמשיך לחתור ולטפח מצוינות נוביל את ילדינו להישגים מרשימים ונסייע להם להגשים את הפוטנציאל שלהם במלואו.