כנס לזוכי "מחיר למשתכן"

לראשונה בעיר מתקיים בהיכל התרבות כנס הסברה לזוכי פרויקט "מחיר למשתכן"


למעלה מ-500 איש, זוכי "מחיר למשתכן", הוזמנו לכנס ראשון מסוגו שמתקיים בעיר – כנס לזוכי פרויקט "מחיר למשתכן". הכנס ייערך בהיכל התרבות, והוא יתקיים בהובלת מרכז הצעירים בעיר, בשיתוף משרד הבינוי והשיכון והיכל התרבות. בכנס יקבלו הזוכים בפרויקט, שמגיעים מכל רחבי הארץ, מבט רחב על הפרויקטים העירוניים, על העיר ועל השירותים המוצעים בה וכן על התהליך אותו הם צפויים לעבור עד לאכלוסם.

בשנתיים האחרונות פועל ראש העיר, בני כשריאל, מול ראש הממשלה,  בנימין נתניהו, שרי הממשלה וחברי הכנסת למען הפשרת בנייה למגורים בכל רחבי העיר ובשכונת "מבשרת אדומים" המהווה חלק בלתי נפרד משכונות העיר. כשריאל לא הסיר מסדר יומו את הדאגה הרבה לזוגות הצעירים הרוצים לקנות דירה במעלה אדומים, ולכן נפגש מספר פעמים בשנה האחרונה עם שר הבינוי והשיכון, איתו דן בנושא בניית דירות לזוגות צעירים במחיר סביר. כשריאל ביקש מהשר להתנות במכרזים לקבלנים מכירת דירות לזוגות צעירים במסגרת "מחיר למשתכן" ואף דרש כי תינתן עדיפות ברורה לזוגות הצעירים תושבי העיר, אשר רוצים להמשיך לחיות ולגור בעיר בה נולדו וגדלו.

בכנס ישתתפו: ראש העיר, בני כשריאל, סגנו ומ"מ, גיא יפרח, מהנדס העיר, יונתן לובל, ומנהל מרכז הצעירים, שי שבו, שיסבירו לזוכים, כל אחד בתורו ובהתאם לתחום אחריותו על העיר, על פיתוח השכונה, תהליך העבודה אל מול הקבלנים, סטטוס היתרי הבנייה, נראות השכונה העתידית והתהליכים הצפויים עד לקבלת הדירה בפועל.

הכנס יחל בשעה 20:00, בקבלת פנים שתתקיים באווירה ביתית מעוצבת ומתוכננת על ידי צוות היכל התרבות. לאחר מכן יצפו המשתתפים בסרטון על העיר שהופק במיוחד על ידי "אדומדיה" של מתנ"ס מעלה אדומים. לאחר הסרטון יברך ראש העיר, בני כשריאל, את הזוכים ותינתן סקירה מקצועית ומקיפה על העיר ועל הפרויקטים השונים מפי סגן ומ"מ ראש העיר, גיא יפרח, ומהנדס העיר, יונתן לובל.

כיכר קדם. הדמייה

מנהל מרכז צעירים, שי שבו, אומר כי "בשנתיים האחרונות התחילה בעיר פעילותו של מרכז הצעירים הנותן מענה לצעירים בגילאי 18-35 בנושאי הכוונה לחיילים משוחררים, סטודנטים, יזמות, מציאת עבודה ליווי תעסוקתי, ייעוץ והכוונה לזוגות צעירים ועוד. המרכז ישמש בית חם בנושאי חברה ומעורבות חברתית לצעירי העיר, והוא יהיה בית פתוח, שוקק חיים, מוביל ומקדם את אוכלוסיית הצעירים לעבר מרחב הזדמנויות המאפשר הגשמה עצמית, תחושת שייכות, מעורבות, אחריות ובניית חיי משפחה במעלה אדומים. בימים אלו נשלמת בנייתו של המבנה הפיזי של המרכז, אשר יהווה מוקד לכל פנייה, יעוץ, הכוונה וסיוע לאוכלוסייה בגיל 18-35.

סגן ומ"מ ראש העיר, גיא יפרח, אמר כי "מחיר למשתכן מהווה בשורה של ממש עבור תושבי העיר הצעירים, בזכות מחירי דירות הזולים שהוא מאפשר. אנחנו נוסיף לפעול באמצעות מרכז הצעירים כדי לסייע לתושבים עד לכניסתם לביתם החדש".

ראש העיר, בני כשריאל, אומר כי "חשוב לנו לקיים את הכנס ולעדכן את הזוכים בלוחות הזמנים והפרטים החשובים להם בביתם בעתיד. הכנס ישפוך אור על התכנון העתידי והאזור בו הם הולכים לגור, ויינתן  לתושבים העתידיים שלנו מענה לכל השאלות שלהם. נמשיך לפעול ולעשות כל שניתן ל מנת לאפשר לדור הממשיך לגור כאן לצדנו, כי מעלה אדומים זה הבית שלהם".