ראש הממשלה אישר פרסום להפקדת 3,500 יחידות דיור ב-E1

בשיחת טלפון אישית אישר נתניהו לראש העיר, בני כשריאל, על אישור פרסום להפקדת 3,500 יחידות דיור במבשרת אדומים


ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע ביום שלישי השבוע כי הנחה לפרסם להפקדה 3,500 יחידות דיור ב-E1 מבשרת אדומים.

נתניהו התקשר אישית לראש העיר, בני כשריאל, הודיע לו על החלטתו ובישר לו: "קיבלת את E1".

בדבריו בכנס עיתון "בשבע" אמר נתניהו כי "זה אמנם התעכב שש או שבע שנים, אבל הגענו לדרך פעולה אפשרית".  

E1 הוא שטח בן 12 ק"מ מצפון וממערב לעיר מעלה אדומים. מבחינה מוניציפאלית השטח שייך לעיריית מעלה אדומים, ובו שוכן מטה מחוז ש"י של משטרת ישראל. רוב האדמות ב-E1 הוכרזו אדמות מדינה, כאשר חלק נוסף של השטח הופקע עבור מעלה אדומים בשנות ה-70. השטח מכונה גם "1E" (מזרח East).

נתניהו אישר 3,500 יחידות דיור ב-E1

בנייה מאסיבית באזור תייצר רצף טריטוריאלי בין מעלה אדומים לירושלים, וכאמור, ראש העיר פועל לקידום הבנייה בשטח זה כבר כשבע שנים. עד כה לא קודמה הבנייה במקום מאחר ולמהלך יש התנגדות פלשתינית אירופית רבת שנים, בטענה לא נכונה ומלאת דיסאינפורמציה הגורסת כי בנייה בשטח זה תגדע את הרצף האורבאני של המדינה הפלשתינית, אם וכאשר תקום. להתנגדות זו צורפו גם איומים של פגיעה פלשתינית בישראל.

נתניהו כבר הבטיח בסמיכות לבחירות האחרונות לבנות ב-E1, אך לא קיים זאת, וכעת, עם בשורתו והבטחתו שהפרסום להפקדה כבר אושר, הציפייה וההתרגשות בעיר גדולה.     

ראש העיר, בני כשריאל, אומר כי "זוהי בשורה ענקית להתיישבות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, אשר מחכה זמן רב לאישור התב''ע באזור E1. בשם תושבי העיר, אני מודה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, על מנהיגותו האמיצה, נחישותו ועמידתו לימינה של העיר מעלה אדומים. זוהי החלטה חשובה לעתידה של עירנו, והיא תאפשר יצירת רצף בנייה בינינו לבין עיר הבירה ירושלים, תוך שמעלה אדומים תשמור על עצמאותה כעיר ואם ככל הערים במדינת ישראל. אנו מאמינים כי לאחר הבחירות ראש הממשלה יפעל גם להחלת הריבונות הישראלית על מעלה אדומים ועל כלל ההתיישבות ביו"ש".