זוכרים את הנופלים

טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל שודר השנה בעמודי הפייסבוק העירוניים בשל מגבלות הקורונה


טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה התקיים השנה במתכונת מקוונת, זאת בשל הוראות משרד הבריאות בצל מגפת הקורונה.

הטקס, שהוקלט מראש ושודר בערב יום הזיכרון בדפי הפייסבוק של העירייה, המתנ"ס והיכל התרבות, התקיים באנדרטה העירונית להנצחת הנופלים בפארק המרכזי בכיכר יהלום.

את הטקס הנחתה מיכל בן חיים, סגנית מנהל המתנ"ס, והוא נפתח בצפירה בת דקה לזכרם של הנופלים.

עם סיום הצפירה הוריד נציג תנועת הנוער של "הצופים" את הדגל, ולאחר מכן קרא סגן ומ"מ ראש העיר, גיא יפרח, את קריאת "יזכור".

את המשואה הדליק סמי בן ארוש בליווי נציג מועצת הנוער העירונית. אורה גל-עד הניחה את זר העירייה יחד עם מנכ"ל העירייה, שמוליק חנוך, ודליה כהן הניחה את זר האגודה למען החייל, בליווי נציג האגודה.

לאחר מכן נשא ראש העיר, בני כשריאל, דברים לזכרם של הנופלים, תוך שהוא מציין את בני ובנות הנוער שממשיכים את המורשת ומקיימים את צוואתם של הנופלים.

מיכל בן חיים. הנחתה את הטקס

יצחק בן אבו קרא פרק תהילים, יהודה עזרא הקריא את הקדיש והרב שמעון גרסון קרא את תפילת "אל מלא רחמים".

הזמר רון עבדן שר שיר זיכרון לזכרם של הנופלים, ולאחר מכן נשא דברים יו"ר האגודה למען החייל בעיר, שמוליק פניאל.

שמות הנופלים ממעלה אדומים הוקראו בקולו של דן כנר, והטקס הסתיים בשירת "התקווה".

כאמור, הטקס שודר בדפי הפייסבוק העירוניים, וראש העיר, בני כשריאל, אמר כי "למרות הגבלות הקורונה, לא יכולנו להתעלם מיום חשוב וקדוש זה ולא יכולנו שלא לחבק את בני המשפחות השכולות ולאמצן אל ליבנו. קיומו של הטקס, גם אם באופן מקוון ומצומצם, הוא חשוב ומשמעותי לכולנו. ביום זה כולנו משפחת השכול, וכולנו יחד – נקיים את צוואת הנופלים ונישא את התפילה שהותירו לנו בלכתם: "עושה שלום במרומיו, הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל – ואימרו אמן".

כשריאל. מחבקים את המשפחות השכולות