פסל הברונזה של אנה פרנק

בחזית חטיבת הביניים "אורט תעופה וחלל" הוצב פסל ברונזה מרשים של אנה פרנק, כאות לסבלם של ילדים בשואה ובכלל


פסל ברונזה יפהפה המסמל את סיפור חייה של אנה פרנק בעליית הגג כדמות של ילדה שסבלה על ידי מבוגרים, הוצב בעיר, על ציר דרך מדבר יהודה, בחזית חטיבת הביניים "אורט תעופה וחלל".

את הפסל יצר האמן סם פיליפ, והוא נתרם על ידי ארגון אמריקאי בראשותו של ג'רי קלינגר, והינו בעל משמעות עמוקה במטרה לספר את סבלם של הילדים בשואה ובכלל.

במהלך ביקורו של התורם ג'רי קלינגר בישראל תוכנן להקים פסלים במקומות שונים בעולם לטובת ילדים באשר הם, וכך גם במעלה אדומים. נשיא המדינה, ראובן ריבלין, יוזמן לחנוכת הפסל עבור תושבי מעלה אדומים.

הפסל המרהיב הוצב בפינה בולטת, על ציר דרך מדבר יהודה, בחזית חטיבת הביניים "אורט תעופה וחלל", כאשר לבחירת המקום יש משמעות שכן המסר ניצב בחזית מוסד חינוכי.

מתחת לפסל נכתבו כיתובים המשקפים את המשמעות והמסר של הפסל. הכיתוב הראשון: "מששת מיליונים היהודים שנרצחו בשואה, מיליון וחצי היו ילדים. אנה פרנק הייתה אחת מהם". הכיתוב השני הוא ציטוט של אנה פרנק: "למרות הכל אני מאמינה שהאדם הוא טוב מיסודו".

המסר החינוכי אותו מבקשים להעביר הוגי הפסל, התורם ויוצרו הוא כי ילדים הם הקורבנות האולטימטיביים של שנאת מבוגרים, צרות אופק ובורות.

ראש העיר, בני כשריאל, ביקר במקום יחד עם האמן סם פיליפ, התרשם מהיצירה ומהמסר החשוב ואמר כי "אני מודה לתורם ג'רי קלינגר על תרומתו היפה לעירנו. שיתוף הפעולה הפורה ובחירתו בהצבת הפסל במעלה אדומים, הם אות לידידות המופלאה שנרקמה בינינו לבינו. תודה גדולה לידיד העיר, האמן סם פיליפ, על עמידתו לימיננו ותרומתו הגדולה לעיר ולקהילה כל העת. אני מזמין את תושבי העיר להגיע לפסל, להתרשם מיופיו וליהנות מהיצירה החדשה שמקשטת את עירנו".

20200518_091231