ביקור מנכ"ל משרד התיירות בעיר

אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות, ביקר בעיר והבטיח לקדם את נושאי התיירות במעלה אדומים, כולל הקמת בית המלון בעיר


מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, ביקר וסייר במעלה אדומים כאורחו של ראש העיר, בני כשריאל. הלוי נפגש עם כשריאל וצוותו לפגישת עבודה מקצועית, במטרה לקדם שורת נושאים בתחום התיירות אשר ניצבים לפתחו של משרד התיירות ואשר חשובים לעיר מעלה אדומים ולאזור כולו.

בפגישת העבודה השתתפו: ראש העיר, בני כשריאל, מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, חבר מועצת העיר, ג'קי עזרא, מנכ"ל העירייה, שמוליק חנוך, מהנדס העירייה, יונתן לובל, גזבר העירייה, מוטי בר שישת, סמנכ"לית החכ"ל, ענת אנג'ל, סמנכ"ל משרד התיירות, דורון אהרון, והצוותים המקצועיים.  

בפגישה השתתף גם היזם שזכה במכרז להקמת המלון הראשון במעלה אדומים, הלל קראדי מחברת אלין ק. יזמות פרויקטים, ויחד איתו גם האדריכל של המלון. הזכיין הציג פרוגרמה ראשונית הכוללת תיאור של המלון המתוכנן ופירוט מרכיביו (היקף, סיווג, סך השטח הבנוי, היקף השטח המיועד ליחידות אירוח, שטחים ציבוריים, שטחי שירות) לצד תכנית עסקית.

בשנה האחרונה התקיים שיתוף פעולה אסטרטגי עם משרד התיירות לחיזוק תשתית התיירות בעיר והקמת בתי מלון, מתוך הבנה שבניית בתי המלון תחזק את מעמדה התיירותי והכלכלי של העיר ותסייע לה בקליטת אלפי תושבים חדשים, לצד תוספת חדרי מלון לענף התיירות בכלל.

בנושא מלונאות במתחם השומרוני הטוב הוסבר כי רמ"י, בשיתוף עם הרשות המקומית ונציגי משרד התיירות, מקדמת תכנית לפיתוח אזור השומרוני הטוב. התכנון כולל שלושה מתחמים של בתי מלון, מתחם גלמפינג ומסחר ואתר הנצחה של המינהל האזרחי.

מנכ"ל המשרד. הבטיח לסייע לקידום התיירות בעיר

בדיון הוצגו ההמלצות להקמת המלון, בהן: הקמת מלונות מדבריים המנצלים את הנוף והשקט, לצד חיבור למיתוג של השומרוני הטוב לקהל היעד הצלייני.

בנוגע למלון בחורשת פוגל העירייה ביקשה לקדם את תכנון המתחם.

כמו כן נדונו בפגישה נושאי פיתוח תשתיות תיירות בפארק שמיר, מרכז מבקרים להתיישבות ביו"ש ע"ש יצחק שמיר ז"ל, בהתאם להחלטת ממשלה 4217 להקים מיזם חינוכי, תרבותי ותיירותי לקידום והנחלת מורשתו של ראש הממשלה המנוח יצחק שמיר ז"ל, בשטחי יהודה ושומרון.

מנכ"ל המשרד, אמיר הלוי, הבטיח לסייע ולקדם את כל הנושאים שבתחום אחריותו.

ראש העיר, בני כשריאל, אמר כי "בנייתו של בית מלון בעיר היא בשורה ענקית שתביא למהפכה גדולה בתיירות למעלה אדומים. זהו מהלך שמעלה את מעלה אדומים בגדול על מפת התיירות ואשר הופך אותה למוקד אטרקטיבי לתיירות חוץ. אין ספק שהנופים המדהימים של העיר והקרבה לאתרי תיירות מהחשובים בישראל יהפכו את מעלה אדומים לעיר מרכזית ואטרקטיבית לתיירים".