פגישת תחבורה

ראש העיר, בני כשריאל, נפגש עם שרת התחבורה, מירי רגב, וקיבל הבטחות לקידומם של כבישים ומחלפים לרווחת התושבים


ראש העיר, בני כשריאל, נפגש בראשית השבוע עם שרת התחבורה, מירי רגב, על מנת לקדם שורת פרויקטים ונושאים תחבורתיים חשובים למעלה אדומים. אל ראש העיר התלוו מנכ"ל העירייה, שמוליק חנוך, ומנהל האגף לתכנון אסטרטגי, גרשון לוקיי.

מרקם החיים

בפגישה העלה כשריאל נושאים תחבורתיים הנוגעים לעיר, בהם: הבקשה לקידום תכנון וביצוע כביש "מרקם חיים" על ידי משרד התחבורה. מדובר בכביש שיאפשר את חיבור היציאה מעזריה-אבו דיס, בכביש ללא בידוק, למנהרה שמתחת למחסום א-זעים, ומשם כביש נפרד לכיוון חיזמה-רמאללה. המשמעות היא תנועה פלשתינאית חופשית מבידוק, בהתאם להסכמים, מדרום (חברון ובית לחם) דרך כביש ואדי נאר, אבו דיס ואל עזריה לכיוון רמאללה והשומרון. השרה מירי רגב אישרה את התוספת הנדרשת לקידום תכנון וביצוע כביש "מרקם החיים" ואף הבטיחה כי תעלה את הצורך בביצוע הכביש בישיבת הממשלה.

מחלפים וכבישים

בפגישה נדון גם תכנון וביצוע מחלף מישור אדומים כביש 437, בניית מחלף רב כיווני מצומת מישור אדומים לכיוון צפון מערב ובניית מחלף המתחבר לכביש חיזמה לכיוון ירושלים.

כשריאל העלה גם את הצורך לשכלול מחלף אדומים, רמפת יציאה לירושלים תוך חסימת הגישה מכיוון כביש 417, הקמת גשר ומחלף המאפשר יציאה לירושלים במחלף אדומים בדרך הקצרה ביותר על מנת להעביר תחבורה ציבורית בדרך יעילה וקצרה, קיצור דרך וצמצום עומסים לנהגים רבים, מיקום פחות מאוים מבחינת סמיכות לאוכלוסייה הפלשתינאית, תשתית לרכבת קלה עתידית.

עוד עלה תכנון וביצוע מחלף מישור אדומים כביש 437, בניית מחלף רב כיווני מצומת מישור אדומים לכיוון צפון מערב ובניית מחלף המתחבר לכביש חיזמה לכיוון ירושלים. הצומת הקיים לא עומד במשימות ומאופיין בעומסים ופקקים רבים, ברכבים הפונים לכיוון ענתות וחוסמים את כביש 1 לכיוון ים המלח. בוצע בדיקת היתכנות תחבורתית פעמיים ונמצא כי נדרש מחלף, כביש חיזמה מהווה יציאה חלופית הכרחית נוספת כחיבור לירושלים.

בנוסף, כשריאל הדגיש את הצורך בביצוע נתיב תחבורה ציבורית בכביש מעלה אדומים מנהרת הר הצופים, ותוספת נתיב בידוק במחסום לנת"צ.

בפגישה נדונו גם השלמת כביש הטבעת המזרחית לתלפיות, כאשר צוין כי יש צורך במימון תכנון קטע עוקף צור באהר וכן נדונו נושאי בטיחות שונים והצורך בבניית מעבר תת קרקעי להולכי רגל בציר דרך קדם- קריית החינוך המזרחית, תקצוב חנה וסע מזרחי ועוד.

רגב וכשריאל. מקדמים פרויקטים של תחבורה בעיר

מובילים בבטיחות בדרכים

בפגישה בישרה השרה רגב לכשריאל כי מעלה אדומים קיבלה ציון גבוה מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ואף הודיעה כי היא תגיע לביקור במעלה אדומים אחרי החגים.

כשריאל: "נמשיך לפתח ולבנות את עירנו"

ראש העיר, בני כשריאל, אומר כי "השרה מירי רגב, במהלך כל השנים ובמסגרת תפקידיה השונים בכנסת ובממשלה, תמיד סייעה לנו, תמכה בנו. דלתה תמיד פתוחה, אוזנה קשובה לצרכינו והיא מסייעת, תומכת ועוזרת לחיזוקה, ביסוסה והתפתחותה של מעלה אדומים. אני שמח לבשר כי השרה רגב אישרה את התוספת הנדרשת לקידום תכנון וביצוע כביש מרקם החיים. הכביש יאפשר תנועה פלסטינית חופשית מבידוק מעזריה לא-זעים, השלמת גדר הביטחון בין עזריה למעלה אדומים והעתק מחסום א-זעים לאזור השומרוני הטוב. מדובר בפרויקט שעלותו כ-160 מיליון שקלים, והשרה רגב אישרה את התוספת הנדרשת לתכנון והבטיחה כי תעלה בישיבת הממשלה את הצורך הדחוף בביצוע הפרויקט. השרה רגב הבטיחה גם לבחון ולקדם את בקשותינו לתכנון וביצוע כביש יציאה מהעיר דרך הר הצופים, יצירת פנייה ימינה לפלסטינאים ליד מחסום א-זעים, תכנון מחלף אזור התעשייה והוספת נתיב בידוק במחסום. אנו ממשיכים לקדם פרויקטים תחבורתיים לרווחת תושבי העיר".