מועצת הנוער - השנה שלנו

השנה החולפת והקיץ של מועצת הנוער היו עמוסים בפעילויות ואירועים שאנשים רבים עבדו כדי שהנוער ותושבי העיר יוכלו ליהנות. חלק רב תוכנן ויצא לפועל על ידי מועצת הנוער


החודש ,חודש של בחרות ודמוקרטיה וחברי המועצה קוראים לבני הנוער לצאת להצביע למועצת הנוער העירונית.

הבחירות יערכו בתאריך ה 1022 בבתי הספר.  תנועות ואירגוני הנוער כל גוף יצביע ל 3 נציגים שייצגו אותו במועצת הנוער העירונית . סגן ומ"מ רוה" גיא יפרח: קורא לבני הנוער לגלות זכות דמוקרטית ולהצביע בבחירות למועצת הנוער ולרשות המקומית.

מועצת הנוער העירונית מסכמת שנת פעילות וקיץ עמוס וזאת לקראת הבחירות למועצת הנוער שיתקיימו ביום שני הבא שבוע לפני הבחירות לראשות המוניציפאלית. מועצת הנוער היא הגוף המייצג את כלל בני הנוער בעיר ומורכבת מבני נוער אשר נבחרו בבחירות דמוקרטיות בבתי הספר העל יסודיים, תנועות הנוער וגופים התנדבותיים. מועצת הנוער העירונית דואגת במהלך השנה לקידום האינטרסים של כלל הנוער במעלה אדומים ולצורכיהם, המועצה פועלת למענם ומקבלת החלטות מול ראש העיר, סגניו, ובעלי תפקידים נוספים בעירייה ובמתנ"ס.

המועצה נפגשת על בסיס שבועי במפגש הנקרא מליאה שבו הם מעלים רעיונות רבים כדי להביא לשינוי בעיר ומטפלים בצרכים שיש לבני הנוער.

מועצת הנוער פתחה את השנה בסמינר בנושא מנהיגות ב"נס הרים" שבו הציבה לעצמה מטרה לשנת 2018 להתחבר יותר לקהילה , להכיר את בני הנוער ולהיות משפיעים בעיר.

מועצת הנוער העירונית אירחה את מועצות התלמידים של בית הספר וכל מועצה הציגה את הפרויקט שהיא מעוניינת לקדם. בסופו של יום מועצת התלמידים של בית ספר תיכון אופק ברנקו וייס זכתה בפרס של לקידום קידום פעילותה.

יום חילופי השלטון בעיר.

יום חילופי שלטון הינו יום אצרי שייסדה מועצת הנוער ברחבי הארץ  בבתי הספר מחליפים מועצת התלמידים את מנהי ומורי בית הספר ומועצת הנוער העירונית מחליפה את חברי המועצה ראש העיר וסגניו  .

חברי המועצה נחשפים ליום עבודה מלא של המוחלפים מחזקים קשרים ומקדמים ביחד את הפרויקטים שהעלו חברי המועצה.

במהלך השנה המועצה ארגנה והוציאה לפועל פרויקטים רבים בהם:

שיפור הקרן.

בעקבות מכתב של תושבי השכונה שפורסם בעיתון "זמן מעלה", שנכנס עמוק לתודעתו של יו"ר המועצה,  יעקב ולסקין, ובו התלוננו תושבי השכונה על מצבה של השכונה והנראות שלה, החליט יו"ר המועצה לתת את חלקו בנושא ולעשות שינוי, לו בקטן ביותר. בעזרת העירייה, מועצת הנוער, התיכון שבו הוא לומד אורט תעופה וחלל, כיתתו לבית הספר, ציירים של מגמת אומנות אשר ציירו את הקירות .ביום המעשים הטובים 13.3.2018 השתתפו כ -40 אנשים בפרויקט לשיפור פני רחוב הקרן, ציירו ציורי רחוב חדשים , סיידו את הקירות והתקרה ושיפצו ציורים קיימים כולם למען למטרה אחת - לתת לתושבי לשכונת הקרן מראה חדיש ומרענן למרכז המסחרי "כיכר קרן".

כל אחד מהגורמים ואנשים שהיו שותפים, תמכו והלכו יד ביד לאורך כל הדרך עד להשלמת הפרויקט. בלי כל אחד ואחד מהם שום דבר לא היה יוצא לדרך והפרויקט לא היה מתקיים.

העצמה זהות יהודית

 לפרויקט האישי של נחמה פרייס בחרה לקיים מעגלי שיח בנושא "להיות יהודי". מעגלי השיח התקיימו בערב יום השואה בבית הנוער העירוני "מטרו". את המעגלים העבירו חברה מהמועצה והצוות של מטרו. במעגלי שיח שאלנו שאלות שקשורות לשואה ולנושא של הפרויקט "להיות יהודי". שאלות פיתחו דיון, וגרמו לחשוב על הנושאים יותר בעומק.

באירוע היה כ-130 אנשים. מטרתה הייתה לפתוח את הנושא "להיות יהודי", לגרום לשאול שאלות על הזהות שלנו.

בחירות למועצת הנוער