עוברות את זה ביחד

קבוצת נשים "סרטן השד - עוברות את זה יחד" נפגשה השבוע למפגש התנעה לקראת תחילתו של פרויקט מקסים בעיר


ביוזמת קבוצת נשים חולות ומחלימות מהעיר, ובסיועה של יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה ויו"ר פורום הנשים, איריס אלפסי, התקיימה השבוע פגישת התנעה והכנה לתחילתו של פרויקט מיוחד ומרגש בעיר: "סרטן השד – עוברות את זה ביחד".

מטרת הפרויקט היא להקים גוף תמיכה והכוונה לחולות ומחלימות מסרטן השד, ובמסגרתו ייצא קול קורא למתנדבים, תושבי העיר, שיהיו מעוניינים להגיע למפגש עם חברות הקבוצה, חולות ומחלימות, ולהעביר להן הרצאה, סדנא או כל פעילות מסוג אחר, בתדירות של פעם בחודש או חודשיים, בהתנדבות כמובן.

חברות הקבוצה, שהן כאמור, חולות סרטן השד או כאלה שהחלימו ממנו, תיפגשנה פעם בשבוע סביב נושא מסוים שיעסוק למשל בתזונה, יוגה מותאמת, סדנאות איפור ויופי, סדנאות צחוק, אומנות, בישול ואפיה ועוד. המפגש עצמו יהווה מעין קבוצת תמיכה אחת לשנייה, בה הן יוכלו לפרוק, לשתף, לספק מידע ולהיות שם האחת עבור חברתה, וכל זאת במסגרת מסודרת של מפגשים שבועיים עם פעילות מהנה וחווייתית.

אלפסי מסבירה כי "מדובר בפרויקט חברתי, בו אנו קוראים לתושבי העיר שלנו, בעלי מקצוע, לתרום ערב פעם בכמה שבועות למען המטרה החשובה הזו. יש לנו בעיר בעלי מקצוע מומחים מכל התחומים, ואין לי ספק שהם ישמחו לתרום ולהירתם למען המטרה".

פגישת הפתיחה התקיימה בביתה של יהודית מיוסט, והשתתפו בה: הלן הן חיים, נעמה שירה וייס, גילה יעקוב וירדנה נטף. את הפגישה הובילה איריס אלפסי, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה ויו"ר פורום הנשים, אשר יזמה את הפרויקט ותלווה אותו.

אלפסי מציינת כי "בימים הקרובים העירייה תדאג לפרסום להוצאת הקול קורא ולפרסום מקומות המפגשים, וזה הזמן של תושבי העיר המעוניינים – להצטרף ליוזמה המרגשת ולתת כתף, ידע וקצת הנאה לקבוצת הנשים המיוחדת הזו".

אלפסי וחברות הקבוצה. מפגש התנעה