אוכפים את הסגר

המשטרה והשיטור העירוני משלבים כוחות ואוכפים את כללי הקורונה והסגר השלישי בעיר


לאור העלייה בתחלואה בעיר ועם תחילתו של הסגר השלישי תוגברה האכיפה ברחבי העיר, הן לגבי סגירת עסקים שאינם חיוניים, הן לגבי עבודה על פי כללי התו הסגול בעסקים החיוניים והן לגבי אי עטיית מסכה והתקהלויות.

המשטרה והשיטור העירוני משלבים כוחות ומבצעים ביקורות יומיות במרכזים המסחריים, בפארקים הציבוריים, בעסקים וברחבי העיר, כאשר המסר הוא שאין פשרות בנושא.

בישיבת ההיערכות לסגר השלישי שקיים ראש העיר, בני כשריאל, ביקש ראש העיר מהמשטרה ומהשיטור העירוני שלא להקל ראש בשמירה על הנחיות הקורונה ולבצע אכיפה מתוגברת בכל רחבי העיר. לצורך כך נמסרו למשטרה ולשיטור העירוני מספר מוקדים בהם זוהתה התקהלות, ומיד עם תחילתו של הסגר החלו השוטרים והפקחים להראות נוכחות מתוגברת במקומות אלה ואף חולקו דו"חות רבים למפרי ההנחיות.

ביקורות בעסקים

במסגרת האכיפה מגיעים השוטרים ופקחי השיטור העירוני אל המרכזים המסחריים, בודקים שהעסקים שאינם חיוניים אכן סגורים ומוודאים שהעסקים החיוניים עובדים בהתאם לכללי התו הסגול, כולל עטיית מסכה והכנסת מספר לקוחות מוגבל אל בית העסק. במספר ביקורות בעסקים שנערכו השבוע בעיר כבר ניתנו דו"חות לבעלי עסקים בעיר, רובם בגין אי עטיית מסכה או התקהלות.

בנוסף, השוטרים והפקחים מגיעים אל הפארקים הציבוריים, בעיקר בשעות הערב והלילה, ומפזרים את התגודדויות בני הנוער במקום.

מוודאים עבודה לפי התו הסגול

כאמור, דו"חות רבים כבר ניתנו, ובעירייה מבהירים כי לא יהיו פשרות בנושא וקוראים לתושבים לדווח אודות הפרות של אכיפה בכל מקום בו הם נחשפים לכאלה.

ראש העיר, בני כשריאל, אומר כי "לצערנו העלייה בתחלואה בעיר נמשכת, וזו תוצאה ישירה של אי שמירה על הכללים. אנו, יחד עם המשטרה, לא נאפשר סיכון בריאותם וחייהם של תושבי העיר, ובפרט של אלו הנמצאים בסיכון, ועל כן אני קורא לכולם – תושבים, בני נוער ובעלי עסקים, להישמע להנחיות ולסייע לנו לקטוע את שרשרת ההדבקה ולשמור על בריאות יקירנו".

עשרות דו"חות כבר ניתנו