הסגר נמשך, התחלואה עולה והתושבים מתחסנים

ממדי התחלואה ממשיכים לעלות גם בעיר, אבל בצל העלייה בתחלואה והסגר מעלה אדומים מתחסנת


שיעור החולים החדשים בעיר מוסיף להיות גבוה ומעלה אדומים עדיין אדומה לפי מדדי הרמזור. על פי נתוני העירייה, התחלואה עדיין גבוהה מאוד. מספר החולים הפעילים עומד על 352, קצב ההכפלה בשבעת הימים האחרונים עומד על 1.07, והכניסה לבידוד עדיין גבוהה, כאשר 1,051 תושבים נמצאים בבידוד. עד כה החלימו במעלה אדומים 1721 תושבים שהיו מאומתים לקורונה. כמות המאושפזים בבתי חולים עומדת על 7.

ביום שני הלך לעולמו מאיר פרץ, בן 88, תושב העיר שהיה מאושפז בבית האבות בשורש ושם נדבק. מאיר הוא תושב העיר השביעי שנפטר מהקורונה.

הבדיקות לקורונה במתחם הדרייב אין במפלס העליון של אשכול הפיס נמשכות, לצידן מתקיימות כמעט מדי יום בדיקות באמצעות קופות החולים. ביום שני האחרון, בבדיקות הסקר של פיקוד העורף שנערכו במתחם הדרייב אין נבדקו 637 תושבים.

הכי הרבה מתחסנים במעלה אדומים

גם מספר המתחסנים מבשר טוב, ומעלה אדומים מובילה בין הערים ביהודה ושומרון, עם מספר המתחסנים הגבוה ביותר. כל קופות החולים בעיר הקימו מרכז חיסון, ולאחר חיסון הצוותים הרפואיים החלו לחסן גם את התושבים ובהדרגה גם את צוותי החינוך. עד כה 7702 תושבים התחסנו במנה הראשונה, כאשר על פי הנתונים שפרסם משרד הבריאות 3841 תושבים בני 60+ כבר התחסנו. החל מהשבוע הבא יתחילו לחסן את מחוסני מנה ראשונה בחיסון המנה השנייה, וקופת החולים מכבי הודיעה באופן רשמי כי החלה לחסן את צוותי החינוך בעיר.

כשריאל: "אנחנו חייבים לגלות אחריות"

ראש העיר, בני כשריאל, מביע סיפוק רב מההיענות של התושבים להתחסן וקורא לתושבים להמשיך להיבדק ולשמור על הכללים. "חשוב שכולנו נלך להתחסן ולמגר את המגפה. אחוז גבוה של מתחסנים יהווה מרכיב מרכזי בחזרה לחיי שגרה עירונית בטוחה ובריאה, והוא מהווה את החמצן לכלכלה, לחינוך, לבריאות, לתרבות ולמעשה לכל חיי השגרה המוכרת והאהובה שהייתה לכולנו טרם החלה מגפת הקורונה. לכל אחת ואחד מאיתנו ישנה אחריות אישית וחברתית אחד כלפי השני וכלפי הדור הוותיק שחווה שנה קשה מאוד במסגרת מאבקנו המשותף כנגד מגפת הקורונה. עלינו להביט לעברם, לתת להם את התקווה לשמירה על בריאותם, כפי שנעשה עד כה באופן מופלא, ולסייע להם לחזור לשגרה באמצעות ההתחסנות".

אוכפים את הסגר

הסגר ההדוק שהחל ביום חמישי שעבר בחצות נמשך, מערכת החינוך סגורה, למעט החינוך המיוחד, ובעירייה עובדים במתכונת מצומצמת, ללא קבלת קהל. גם המסחר סגור, והאכיפה של המשטרה והשיטור העירוני נמשכת ביתר שאת.

ביום שישי החלה אכיפה מאסיבית של הסגר במעלה אדומים, ובמיוחד בכבישים לאורך הגזרה עליה ממונה התחנה. מפקד מחוז ש"י, ניצב משה ברקת, סייר במחסומים ברחבי המחוז בכדי לעמוד מקרוב אחר היערכות ופעילות השוטרים לאכיפת תקנות הקורונה.

מחסומי משטרה הוצבו ביציאה מהעיר, זאת לצד סיורים יזומים של השוטרים במרכזי הקניות לאכיפת הסגר שהוטל ומתן דו"חות לעסקים שלא הקפידו על הסגר.

המחסומים שהציבו השוטרים גרמו לפקקי ענק בכל האזור, והשוטרים ביצעו בדיקה על מנת לוודא שלא מפירים את הסגר.

מפקד התחנה, סנ"צ יגאל לוגסי, יחד עם מפקד המרחב, סנ"צ דודי חיון, סיירו במחסומים ועמדו מקרוב על אכיפת הסגר.