מגן חינוך בבית ספר אלמוג

בית הספר "אלמוג" הצטרף לתוכנית "מגן חינוך" שתאפשר למידה רציפה גם במידה והתחלואה חלילה תעלה


בשורה משמחת לתושבי העיר ולמערכת החינוך העירונית. ביה"ס אלמוג הצטרף לתוכנית "מגן חינוך" של המדינה, זאת במטרה לצמצם את התחלואה ביישוב ולשמור על מערכת החינוך פתוחה ונקייה מקורונה.

מדובר בתכנית פיילוט של משרד החינוך שמטרתה ניטור על בסיס קבוע של תלמידי בתי הספר וצוותי החינוך וכל באי בתי הספר אשר נתנו את הסכמתם לכך, בכדי למנוע הדבקות בתוך בתי הספר והגנים.

במסגרת התכנית יעברו התלמידים ועובדי ההוראה אחת לשבוע בדיקת קורונה. הבדיקות יהיו "ידידותיות" - דיגום עדין בזכות ציוד קצה חדיש. תוצאות הבדיקות אשר יערכו בבתי הספר צפויות להגיע עוד באותו היום והן יתבצעו במתכונת של קפסולות. תנאי הסף להשתתפות בתכנית היא הסכמה של למעלה מ-50 אחוז של ההורים והצוותים החינוכיים לביצוע הבדיקות ואין חובת השתתפות בבדיקה.

מנהלת בית הספר, ציפי יעקב, יחד עם יו"ר ועד ההורים של בית הספר, איתמר הראל, הצוות וההורים - התגייסו למשאל מהיר והשגת האישורים הנדרשים, ובית הספר נכנס לתוכנית וקיבל את אישור משרד החינוך.

בימים אלו נבדקת אפשרות כניסה של מוסדות חינוך נוספים בעיר לתוכנית.

ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, בני כשריאל, אומר כי "אנו פועלים ללא לאות לקטיעת שרשת ההדבקה ושמירה על מעלה אדומים ירוקה ובריאה כדי לאפשר מקסימום מרחבי פעולה חינוכיים, פדגוגיים, חברתיים, מסחריים וקהילתיים. מטרת התוכנית למנוע הדבקות בתוך בתי הספר וגני הילדים ויש לה חשיבות רבה בקטיעת שרשרות ההדבקה. התכנית תסייע לנו רבות בהקטנת התחלואה".

כשריאל מוסיף כי "ההשתתפות בתכנית כפופה לאישור של למעלה ממחצית ההורים, וגם לאחר אישור זה אין חובת בדיקה. ולכן היענות ההורים חשובה לנו למען בריאותינו ובריאות ילדינו".