עימות בחירות 2021

היכל התרבות אירח את עימות הבחירות של 2021 עם מתמודדים מכל הקשת הפוליטית


אווירת הבחירות הגיעה גם למעלה אדומים. השבוע התקיים בהיכל התרבות עימות הבחירות הגדול, עם חברי הכנסת ומועמדים לאירוע שכולו פסטיבל דמוקרטיה.

העימות היה מסקרן, וחברי הכנסת והמועמדים לכנסת הבאה התמודדו אחד מול השני במענה על שאלות קשות. העימות התקיים בהיכל התרבות העירוני, מול קהל של כ-605 איש בזום ובפייסבוק לייב. את הפאנל הנחה סגן ומ"מ ראש העיר, גיא יפרח.

כל מתמודד ענה על שאלות חשובות שעסקו בנושאים שמעסיקים את כולנו, ולאחר סיום הפאנל התקיימה הצבעה אונליין. אחד הנושאים שזכו להסכמה רחבה יחסית היה החלת הריבונות על מעלה אדומים. ח"כ אלעזר שטרן אמר כי ''יש להחיל ריבונות על מעלה אדומים, חתמתי על זה מזמן. 'הבחירות האלה הן לא על השמאל והימין. הקואליציה האחרונה הייתה מפלגת ימין-חרדים ולא החילה ריבונות. אני לא איש שמאל ואני יותר ימין ובעד שביל הזהב. הבחירות האלה זה על האם יגידו על חיילת צה''ל שהתגיירה שהיא שיקסע".

עופר ברקוביץ' אמר כי מפלגתו תומכת בהחלת ריבונות, ''יש שני מועמדים לראשות הממשלה - או נתניהו או סער. אנחנו נסייע לעסקים ואנחנו נאחד את העם מחדש''.

ח''כ אלכס קושניר הזכיר למשתתפים: ''היחיד שאישר בנייה במעלה אדומים זה רק ליברמן כשר ביטחון. אנחנו ימין חילוני. אין הבדל בין מעלה אדומים לתל אביב. אנחנו לא רק בעד ריבונות אלא גם נוביל את זה''.

גלית דיסטל אמרה בפאנל: ''מעלה אדומים היא לא מובלעת בתוך ישראל, היא ישראל. אם תבחרו בסער או בנט לא תבחרו בממשלת ימין אלא ברוטציה של לפיד, סער ובנט עם מפלגות שמאל קיצוניות''.

עו''ד שמחה רוטמן אמר: ''אנחנו בעד החלת ריבונות בכל יהודה ושומרון. יש תופעה קשה שעלולה לקרות בבחירות הקרובות - מצביעים ימין ומקבלים שמאל. בכל בחירות יש קשית גדולה שמונעת ממשלת ימין. לא יתכן שקולות הימין ימליכו מפלגות שמאל".

אורי זכי אמר: ''התוכנית של מרצ היא הדרך היחידה שבה מעלה אדומים תסופח למדינת ישראל תוך חילופי שטחים והקמת שתי מדינות לשני עמים. אנחנו שמאל אמיתי בלי נה נה נה ובלי פקה פקה".

בהמשך הדיון עלו הטונים. ח"כ שטרן תקף את ההתקרבות של נתניהו לרשימה המשותפת. ''פורים עבר ואפשר להוריד את המסכות. גם ביבי הוריד, ראיתי בעיניים שלי איך נתניהו משתף פעולה עם הרשימה המשותפת. מספיק עם הצביעות''.

מתן כהנא אמר: ''מדינת ישראל בכאוס מנהיגותי ותפקודי. ילדה בדרום לא ישנה בלילה בלי לפחד וחקלאים מפחדים שגונבים להם את הכבשים. תודה רבה לנתניהו אבל בשנה האחרונה הוא לא היה כאן בשבילנו. לא משנאה אלא בכבוד''.

כהנא הבהיר כי בניגוד לטענות הנשמעות נגד ''ימינה'', אין בכוונת המפלגה להמליך את יאיר לפיד לראשות הממשלה. ''לא יהיה מצב שלפיד יהיה ראש ממשלה. נקים ממשלה לאומית ומי שיוכל להתחבר לזה נשב איתו. תגלו ביום שאחרי הבחירות".

עופר ברקוביץ' אמר ''יש לנו הערכה כלפי נתניהו. נתניהו של היום זה לא נתניהו של פעם. המו"מ של הליכוד עם אש"ף זו פגיעה בביטחון ישראל ובאינטרסים של מדינת ישראל''.

אלכס קושניר טען כי ''עונש מוות למחבלים לא התקדם כי נתניהו ראה שזה נותן לליברמן כוח. מציע להחיל קודם כל ריבונות על הנגב ומודיעין עלית".

גלית דיסטל הגיבה לטענות על טיפול כושל של נתניהו בקורונה: ''לייצר דמות של נתניהו שלא אכפת לו מאזרחי ישראל שמתים מהקורונה זה מעשה בזוי בעיניי. כשהוא אמר 'שאשא שאשא' הוא התכוון להתנהלות שלהם כמו בגן. המשימה של נתניהו בעשור האחרון היא שמירה על היהודים".

דיסטל תקפה את ''התכנון להקים ממשלת רוטציה בין סער, בנט, לפיד וליברמן. שיהיה לנו בהצלחה. נתניהו קוסם שפירק את הרשימה המשותפת והוריד לה חמישה מנדטים. נתניהו הוא ז'בוטינסקי''.

אורי זכי התייחס לסוגיית החיילים המוחזקים בעזה, הדר גולדין ואורון שאול. ''נושא כאוב. המצור על עזה פוגע באזרחי עזה וישראל ומחזק את החמאס. אני קורא להסיר את המצור ומקווה שזה יוביל לשחרור גולדין ושאול. מי שהוביל את התנתקות זה הימין אנחנו העדפנו מו"מ עם הרשות ולא עם החמאס".

תוצאות הפאנל נתנו יתרון משמעותי לליכוד ואחריו נמצאת ימינה.

ראש העיר, בני כשריאל, פתח את הפאנל בברכה וביקש מהמתמודדים "לפעול בכנסת הבאה בסוגיות החשובות ביותר - החלת הריבונות על מעלה אדומים ויישובי יו"ש, חיזוק ופיתוח ההתיישבות ביו"ש והשמירה על האוויר שאנו נושמים ועל הבריאות של ילדינו".