נפרדים מהשגריר

בטקס צנועה נפרדה מעלה אדומים משגריר ארה"ב היוצא - דייוויד פרידמן


בטקס צנוע נפרדה מעלה אדומים משגריר ארה"ב לשעבר, דייוויד פרידמן, שסיים את כהונתו בחודש שעבר לאחר ארבע שנות כהונה.

בכהונתו, דוד מלך פרידמן הפך לשגריר בעל ההשפעה הרבה ביותר בהיסטוריה על יחסי ישראל ארה"ב. לא רק בצעדים המוכרים, בהם:  דריסת איראן, ההכרה בירושלים, העברת השגרירות, ההכרה ברמת הגולן ובחוקיות ההתנחלויות, עיצוב תוכנית המאה בהסכמי השלום, אלא גם באינספור מהלכים שבימים הדרמטיים של טראמפ לא חצו את סף הכותרות. למשל, ביקורים ברמת הגולן באריאל שבשומרון ובעיר דוד שבירושלים דברים שלא ניתן היה לדמיין לפני בואו.

בטקס הפרידה המצומצם מהשגריר, שנערך במוזיאון קסטל בעיר, השתתפו: ראש העיר, בני כשריאל, סגנו ומ"מ, גיא יפרח, סגן ראש העיר, בוריס גרוסמן, מ"מ מנכ"ל המוזיאון, אלי רז, חבר הנהלת המוזיאון ומייסד עמותת "פתיל תכלת", יואל גוברמן, חברי מועצת העיר, אייל פישלר וברנדה הורביץ פרוור, יועצת ראש העיר לקשרי חוץ, רחלי וסאל, וראש ישיבת מעלה אדומים, הרב חיים סבתו.

במהלך הטקס הוענקה טלית חדשה לשגריר פרידמן, אותה קיבל במתנה מעמותת ''פתיל תכלת". הצמר נוקה, נופץ, נטווה, נשזר וכמובן נצבע בצבע התכלת מהחילזון הימי, הכל בעבודת יד ובידי יהודים יראי שמיים. השגריר התרגש לקבל את הטלית ובירך עליה.

את הטלית החליטו בעמותה להעניק לשגריר לאחר שבעונת הגז האחרונה נגזז צמר מכמה כבשים של העמותה, ואנשיה חיפשו כהן מיוחד להעניק לו את הצמר ולקיים את מצוות ראשית הגז. מאחר ודיוויד פרידמן הוא כהן, הצמר הוענק לו במתנה גמורה.

אלישע גוברמן, בנו של מייסד עמותת פתיל תכלת, הסביר כי "בחרנו לקיים את הטקס דווקא פה במוזיאון קסטל, הצופה בגאון על הרי ירושלים, בכדי להמשיך את חזון החלום היהודי. לפני 40 שנה בחר האמן הישראלי המפורסם לקבוע את מעונו באמצע השממה, מתוך אמונה שלמה וציפייה לגאולה. כך גם בחרנו להוקיר את חזונו של השגריר פרידמן, אשר בתוך ארבע שנים הביא הישגים בלתי נתפסים, היסטוריים לכל דבר, למדינת ישראל ולעולם היהודי כולו".

ראש העיר, בני כשריאל, סיפר לשגריר על התפתחותה של העיר, אתגריה, הישגיה ותכניותיה לעתיד. כשריאל אמר כי "אני בטוח שהשגריר פרידמן ימשיך בשליחותו למען העיר והארץ. אני מודה לו על פועלו ומאחל לכולנו - כל עם ישראל, שנזכה תמיד בידידי אמת ובשליחים נאמנים שיפעלו מתוך אהבת העם והארץ ויעשו רק טוב למדינה ולעיר שלנו".