פרס החינוך הארצי

בית החינוך אמי"ת איתן זכה בפרס החינוך הארצי של החינוך הדתי


בשורה מרגשת ומשמעותית למערכת החינוך בעיר - בית החינוך אמי"ת איתן הוא זוכה פרס החינוך הדתי הארצי. בית הספר הגיע לגמר בתום תהליך הערכה ארצי וביקור של ועדת הפרס, והשבוע התבשר בית הספר על זכייתו בפרס היוקרתי.

באמי"ת איתן נותנים מקום לכל תלמיד על ידי מענה ייחודי, בסופו מגיעים התלמידים להצלחה. בבית הספר ישנה קהילה חינוכית שמחברת בין הורים, מורים ותלמידים שכולם שואפים לטוב ביותר עבור הילדים.

בית הספר נמצא בצמיחה משמעותית, ההישגים של התלמידים בבחינות הבגרות נמצאים בעלייה גם באיכות התעודה וגם בזכאות לבגרות, 90% מהתלמידים זכאים לתעודת בגרות, רובם גם לתעודת בגרות חברתית. בית הספר זכה לפני כשנתיים בפרס משרד החינוך על קידום הישגים לימודיים ובפרס ארגון המורים על הצטיינות בחינוך ערכי ותרומה לקהילה.

לתלמידי בית הספר קשר מיוחד עם משפחתה של שיר חג'ג' הי"ד, שנרצחה בפיגוע בטיילת ארמון הנציב. מדי שבוע הם מקיימים שיעור לזכרה ועוסקים במגוון פעילויות חסד.

מנהל בית החינוך, דניאל בארי, אמר כי "התרגשות גדולה אוחזת בנו מאז התבשרנו בבשורה המשמחת כי זכינו בפרס החינוך הארצי מטעם החמ"ד. זוהי אבן דרך חשובה ומשמעותית מאוד לקהילת בית החינוך, ואנו מבקשים להודות לקב"ה על כל הטוב והחסד. כמו כן נודה לשותפים היקרים שלנו לדרך, ראש העיר, בני כשריאל, מנהל אגף החינוך, הראל הורוביץ, אמנון אלדר, מנכ"ל רשת אמי"ת, בתיה אריאלי, מנהלת הקהילה, וקובי עמר, מפקח בית הספר. תודה גדולה לוועדת הפרס בראשות בועז קולומבוס, מנהל העל יסודי בחמ"ד, על הבחירה בנו".

בארי הוסיף כי "ההכרה הזו היא הכרה בקהילה כולה - בתלמידים ובבוגרים שלנו, חוד החנית של הנוער במדינת ישראל, העושים ומשפיעים טוב בכל מקום בו הם נמצאים, להורים היקרים השותפים איתנו שותפות אמת באמון והדדיות מדהימים, ובעיקר לצוות היקר של אמי"ת איתן. ללא ספק הצוות הכי אכותי שיש בעולם, צוות שחדור שליחות, מסירות ואהבה אין סופית לתלמידים. יחד נוצרה כאן קהילה חינוכית מיוחדת ומצוינת ב"ה, בערכים, בתורה, ובמצוינות פדגוגית. יהי רצון שנמשיך לראות פרי בעמלנו ונמשיך להתקדם לקיים מוסד חינוכי, פורץ רלוונטי מהפכני ובעיקר מלא באהבת ישראל".

הראל הורביץ, מנהל אגף החינוך, אומר כי "בית החינוך אמי"ת איתן הוא מגדלור של קהילה חיה ופועלת הנושמת ומדברת חינוך, נתינה, שותפות, אחווה, למידה, הרחבה והעמקה, יראת שמים, אמונה ואהבה – המהווים דוגמא ומופת להתנהלות חינוכית. בדאגה של דניאל המנהל  ושל הצוות כולו לכל תלמיד ותלמיד כאילו הוא היה יחידי, לראות אותו, לענות על צרכיו, לגדל ולהעצים אותו ולגדול ולהתפתח יחד איתו, בענווה, בחברותא, בחיפוש דרך משותפת. גם הלמידה היא למידה ללא אידיאה פיקס, אלא למידה משלבת ומתפתחת, בדרכים מגוונות וכפי שפרצופיהם שונים כך למידתם שונה. בקבוצות, ביחידים, בשיעור, בלמידה עצמית ובחבירה עם האקדמיה. בהתנדבות ובתרומה הרבה לקהילה העירונית במעלה אדומים, אמי"ת איתן מוסיפים אור ותורמים כל שנה, ובמיוחד בשנת הקורונה הקשה שעברה עלינו. ההשתתפות וההובלה בכל תחום של נתינה וליכוד קהילתי בימי הסגר, למבודדים ולחולים, תוך חיזוק זה את זה פנימה וגם את הקהילה מבחוץ היא סולם איתן המוצב ארצה וראשו מגיע השמיימה".

ד"ר אמנון אלדר, מנכ"ל רשת אמי"ת, אומר כי "המנהל דניאל בארי והצוות שלו הצליחו לבנות קהילה חינוכית לומדת יוצאת מהכלל הנותנת מקום לצמיחה לכל תלמיד ותלמיד. אין ראויים מהם לקבלת הפרס".

ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, בני כשריאל,  מברך על הזכייה ואומר כי "מגיעות ברכות חמות לבית הספר אמית איתן, בהובלת דניאל בארי, שזכה בפרס החינוך הארצי של החמ"ד. דניאל והצוות החינוכי מובילים את התלמידים למצוינות לימודית וערכית, מקדמים בקרבם ערכים ומעורבות קהילתית ודוחפים אותם למיצוי מלוא הפוטנציאל הטמון בהם  והכל עם מלוא תשומת הלב, בשמחה ובאהבה גדולה לכל תלמיד. בית הספר מוכיח בנחישות ובהתמדה שתמיד אפשר לעמוד, לרוץ קדימה ואף להתייצב בראש הטור. זו ההוכחה למתן חינוך ברמה גבוהה בכל המגזרים, בשילוב של הטמעת ערכים והישגיות. זוהי תעודת כבוד למערכת החינוך שלנו שממשיכה להוביל, להצטיין ולהיות הכי טובה בארץ. נמשיך להשקיע בדור העתיד שלנו, נמשיך לתת את מרב ומיטב הכלים להצלחתם, נמשיך לחנך את ילדינו לערכים, למעורבות ולנתינה".