מאיץ היזמות והחדשנות של מעלה אדומים

לאחר שלושה חודשים הסתיימה תוכנית מאיץ היזמות והחדשנות של עיריית מעלה אדומים, בסיומה הוצגו שתי יוזמות למען העיר


אחרי שלושה חודשים הסתיימה תכנית היזמות הראשונה של עיריית מעלה אדומים, אותה פיתחה והובילה עוזרת מנכ"ל העירייה, מעין רוזן, בשיתוף פעולה הדוק יחד עם מנחת קבוצות, מאיה רימר, וסגנית מנהלת המפעם, מיכל זהב.

בתכנית השתתפו 15 מנהלי מחלקות שקיבלו כלים ומיומנויות לפיתוח יוזמה, החל משלב הרעיון ועד היישום, דרך בחינת צרכי השטח, אפיון קהל היעד, ביצוע למידת עמיתים, לימוד מתודות שונות לגיבוש קהילה ולמנהיגות השתתפותית, ועד לבניית תכנית עבודה מפורטת ואיתור מקורות מימון.

כל זאת מתוך שאיפה לקידום יזמות ומנהיגות מקומית, העצמת עובדי העירייה והרחבת שיתופי פעולה חוצי ארגון לצד הרצון המתמיד לטייב את עבודת הרשות ולהיות משרתי ציבור פרו-אקטיביים, רלוונטיים ומקושרי שטח גם בסביבה מורכבת ומוגבלת במשאבים.

השבוע הושקה התכנית בטקס חגיגי שהתקיים במרכז צעירים, בו השתתפו: ראש העיר, בני כשריאל, סגן ומ"מ ראש העיר, גיא יפרח, סגן ראש העיר, בוריס גרוסמן, מנכ"ל העירייה, שמוליק חנוך, מאיה רימר, מנחת קבוצות, מחלוצות אומנות המנהיגות ההשתתפותית בישראל, סגנית מנהלת המפעם, מיכל זהב, הנהלת המתנ״ס, הנהלת החברה הכלכלית, נציגות משרד הפנים, נציגות התכנית הלאומית לנוער בסיכון.

עוזרת מנכ"ל העירייה, מעין רוזן, הודתה לכל השותפים ובעלי העניין מתחומים שונים ולכל האנשים המדהימים על כך שבחרו להקשיב ולתרום מהידע שלהם. כן הודתה לצוותי המיזמים על האנרגיה החיובית, ההשקעה, הרצינות, המקצועיות והאמונה שלהם אחד בשני ובמימוש החלומות המשותפים.

שתי יוזמות מרכזיות נבחרות שפותחו במאיץ - האחת עבור קהילת בעלי העסקים, והשנייה עבור בני נוער במצבי חיים מאתגרים.

מנכ"ל העירייה, שמוליק חנוך, בירך את העובדים ואמר כי "פיתוח ההון האנושי הוא הדרך ליצירת ארגון מגויס, בעל מוטיבציה לעשות ולהצליח ובעל חזון הרואה שנים קדימה. אל לנו לדרוך במקום, והתוכנית הזו היא אחת מהדרכים להתקדם, להתמקצע, לשדרג את העשייה ולחשוב מחוץ לקופסה. אני מודה לכל העוסקים במלאכה, ומברך את הצוותים העירוניים שהביאו תוכניות מדהימות וברות ביצוע לרווחת התושבים".

סגן ומ"מ ראש העיר, גיא יפרח, בירך וסיפר כי "עיקר העשייה, בכל תחומי החיים, הוא העשייה הציבורית למען הכלל, ואת זה אנשי העירייה עושים מדי יום ובכל תחום. הרצון של עובדי העירייה לשפר ולייעל את השירות והמענה לתושבים ולייצר לשם כך מענים רחבים ונוספים כל העת, הוא לא מובן מאליו וראוי להערכה גדולה. אנו שליחי ציבור, כולנו, ואנו נמשיך לפעול כדי להביא בשורות חדשות וגדולות לתושבי העיר שלנו, בכל תחום ותחום. אני מאחל לכולם הצלחה, אין ספק כי עיריית מעלה אדומים התברכה בעובדים איכותיים, מסורים ומקצועיים שאוהבים את העיר הזו".

ראש העיר, בני כשריאל, בירך ואמר כי "ההון האנושי המדהים שלנו בעיר ראוי לכל הוקרה והערכה. לאחר תהליך למידה ארוך ותהליך בחירת מיזמים נבחרו שתי יוזמות מרגשות וחשובות שנותנות מענה לשתי אוכלוסיות חשובות ויקרות בעיר – בעלי העסקים ובני נוער במצבי חיים מאתגרים. היוזמות הנפלאות הן בעלות מטרה נעלה, כל אחת מהן, ואנו בעירייה נפעל לקדמן וליישמן ונקצה לכך את המשאבים הנדרשים. רואים כי עובדי העירייה עברו תהליך של חשיבה מחוץ לקופסה ומתן מענה שהוא מעבר לנדרש במסגרת תפקידם, וזו בהחלט אחת ממטרות התוכנית. אני מברך ומודה לעובדי העירייה שלנו, שעושים עבודה נפלאה למען העיר והתושבים בכל תחומי החיים".