קופסאות בריחה

מיזם חדש של הרשות לביטחון קהילתי מייצר מפגש ושיח משפחתי בין הורים למתבגרים בנושאי בריונות ברשתות החברתיות, הטרדות מיניות וחשיפה לסמים ולאלכוהול


הרשות לביטחון קהילתי, הפועלת תחת העירייה והמתנ"ס, החלה במיזם "זמן חוסן משפחתי", שמטרתו לאפשר מפגש משפחתי המייצר שיח נעים סביב נושאים שלעיתים קשה להעלות כהורים למתבגרים.

פעמים רבות, כאשר הורה רוצה לשוחח עם בנו הנער על נושא של מיניות, אלימות או אלכוהול, הנער ינסה להתחמק או לדחות את השיח. המיזם מסייע להורים לגשת לנושא בצורה נעימה ולצייד את ילדיהם במידע וכן לתמוך בהם אם נחשפו לתכנים לא רצויים ברשת, הטרדות מיניות או חשיפה לחומרים מסוכנים ואלכוהול.

במסגרת המיזם חולקו למשפחות שתי קופסאות בריחה הנעולות אחת בתוך השנייה. פתרון החידות שמופיעות על דפנות הקופסאות מקרב את הפותרים

צעד נוסף להצלחה. התכנים מועברים בצורה מהנה ומאתגרת, ומביאים לשיח פתוח על הנושאים החינוכיים. המשימות מתאימות לילדים החל מכיתה ה', ומעבירות מסרים של מניעה בצורה מהנה וחיובית. קופסה אחת בנושא התנהגות נכונה ברשתות חברתיות ובריונות ברשת, קופסה שנייה בנושא אלכוהול והשפעותיו.

למשפחות ניתנו שלושה ימים לפתרון הקופסאות, כאשר בסיומם עליהן להעביר את הקופסאות למשפחה אחרת שהם מכירים, ולהשאיר בתוך הקופסה צ'ופר ומסר מעצים.

מירב, אמא לילדים בגילאים שונים, מספרת: "הקופסה עוררה שיח רב סביב השולחן, ומדהים היה לשמוע מה הילדים יודעים".

שרית אקסלרוד כהן, רכזת סיירת הורים וקהילה, מסכמת: "אני קוראת למשפחות נוספות המעוניינות להשתתף במיזם החשוב והייחודי הזה להירשם דרך אתר המתנ"ס".

סגן ומ"מ ראש העיר, גיא יפרח, המחזיק בתיק הנוער והצעירים, אומר כי "חשוב מאוד שהורים למתבגרים יכירו את הנושאים הללו ויידעו לגשת לשיח נכון עם בני ובנות הנוער. לא תמיד בני הנוער משתפים את ההורים במה שעובר עליהם, וקופסאות הבריחה מאפשרות להם לעשות זאת באמצעות משחק וחוויה משותפת עם ההורים. ככל שנדבר עם הנוער על הנושאים האלה ונחשוף אותם לסכנות הטמונות בהם, כך הם יידעו להתמודד איתם כשאלו חלילה יגיעו לפתחם. קורא להורים להצטרף למיזם המדהים הזה, ומודה לכל העוסקים במלאכה".