כנס חדשנות עירוני

אגף החינוך קיים כנס עירוני לחדשנות ופדגוגיה במערכת החינוך


 

אגף החינוך קיים כנס חינוך העירוני בנושא חדשנות פדגוגית בשיתוף משרד החינוך.

מורים ומורות, גננות, מנהלי בתי ספר, מפקחים, מדריכים, נציגי רשתות החינוך, נציגי שפ"י, נציגי מתי"א, נציגי המתנ"ס, אגף הנוער, תכנית הילה, נציגי הפסג"ה, מנהלת הספרייה, מנהלת מרכז פסיעות ונציגי אגף החינוך בעיר, כל השותפים לקהילת החינוך במעלה אדומים, התכנסו ליום מיוחד של חשיבה ולמידה ליצירת רצף חינוכי מלידה ועד סיום התיכון.

הכנס הוא הכנס השני שמקיים השנה אגף החינוך, והוא כנס המשך לכנס שנערך בתחילת השנה בזום תחת הכותרת "הוגנות בחינוך", על מנת להכניס ערכי הוגנות, שוויון, אמון מצוינות ושותפות לתוך העשייה החינוכית, ולהתאים את מערכת החינוך לצרכי התלמידים.

את היום פתח ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, בני כשריאל, בתודות לצוותי החינוך בעיר על התפקוד המיטבי בשנת הקורונה.

כשריאל ציין לשבח את המאמץ לשמור על השגרה ולצמצם פערים למרות הקשיים האובייקטיביים, והדגיש את ההישגים הגבוהים של מערכת החינוך בעיר, עם 95 אחוזים של זכאות לבגרות ומתן מענה אישי מתאים פדגוגי ורגשי לכל תלמיד.

כשריאל ציין בדבריו את מוסדות החינוך שזכו בפרסי חינוך - אמי"ת איתן, אמי"ת אורי, בית הספר אלמוג והפסג"ה העירונית, ואמר כי "קהילת החינוך בעיר היא משפחה המספקת לתלמידים את החום והתמיכה ההכרחיים לצמיחה".

אפרת ביטון, מנהלת תיכון אופק ברנקו וייס המארח, הציגה את בית הספר ואת העשייה החינוכית המרשימה הנעשית בו, המגמות השונות וההישגים הטובים של התלמידים.

ד"ר שמחה צ'סנר, תושב העיר ומפתח תוכנית מגן "מח גוף נשמה", הציג בפני צוותי החינוך את תפיסת הפילוסופיה החינוכית המדברת על כך שהלמידה לא יכולה להתקיים רק במישור השכלי, וחייבת לשלב תפקודי גוף ונפש. בהרצאה סקר ד"ר צ'סנר את תפקודי המח בעת הלמידה ואת הצורך של התלמיד בהתלהבות, מסגרת והזדהות עם המורה, שיהיה יותר מנטור ממרצה.

בהמשך להרצאתו של ד"ר צ'סנר הגיע החלק העיקרי של הכנס - "מבשלים הוגנות", אותו הוביל ראובן בן חיים, דוקטורנט ואיש חינוך ששותף גם הוא להובלת תכנית מג"ן ופועל עם תלמידים באמי"ת איתן. צוותי החינוך התחלקו לעשר קבוצות, ניתנו להם מוצרים שונים לבישול והם "יצאו לדרך". הצוותים הורכבו מאנשי חינוך ממגזרים שונים, גילאים שונים של הוראה ותפקידים שונים. שיתוף הפעולה והחיבור בין אנשי החינוך, שחלקם לא הכירו לפני כן, הוכיחו שלקהילת החינוך במעלה אדומים לב משותף והרבה אהבה והתלהבות. תוצאות הבישולים הפתיעו את כל המשתתפים, כולל את המנחה ראובן בן חיים, ובהן: חריימה, מרקים ומנות טעימות רבות שנאכלו בשיחת הסיכום על ידי כולם. במהלך העבודה צפו מבקרים שנקבעו מראש ואבחנו את דרך העבודה של הצוותים, ונתנו משוב לאחר מכן מתוך מחשבה כיצד ניתן להביא את ההתלהבות, שיתוף הפעולה, התכנון וההתמודדות עם האתגרים גם לכיתות ולעבודה עם התלמידים.

את היום סיכמה בברכות המפקחת המתכללת הרשותית ,דורית אלישר, ששיבחה את העשייה החינוכית הנעשית במעלה אדומים, את החדשנות, פריצת הדרך, היוזמה והמחשבה התמידית איך לקדם את הלמידה ולראות את התלמידים.

מנהל אגף החינוך, הראל הורוביץ, הודה לכל באי הכנס על השתתפותם ומחויבותם להמשך צמיחתה ופיתוחה של מערכת החינוך העירונית כמענה לצרכי התלמידים בעיר, הטמעת ערכי ההוגנות, המג"ן והמצוינות בקהילות החינוך בעיר, למנהלת אופק ברנקו וייס, אפרת ביטון, על אירוח הכנס החשוב בבית הספר, ולראש העיר על הובלת החזון החינוכי העירוני, התמיכה והשתתפות האישית בכל העשייה החינוכית בעיר עם צוותי החינוך.

ראש העיר, בני כשריאל, אמר כי "מערכת החינוך שלנו ממשיכה להוביל, להצטיין ולהיות הכי טובה בארץ. נמשיך להשקיע בדור העתיד שלנו, נמשיך לתת את מרב ומיטב הכלים להצלחתם, נמשיך לחנך את ילדינו לערכים, למעורבות ולנתינה".