יום מועצות התלמידים

חברי מועצות התלמידים הבית ספריות נפגשו ליום גיבוש והיערכות לשנת 2019


לאחר קיץ עמוס ומגוון בפעילויות לרווחת הנוער בעיר התקיים השבוע יום המועצות העירוני. 

ביום זה התכנסו כל נציגי מועצות התלמידים הבית ספריות מכלל בתי הספר בעיר, במטרה להכיר אחד את השני ולגבש תכנית פעילויות לשנת 2019.

היום החל בהתכנסות של התלמידים, בה נשאו דברים: סגן ומ"מ ראש העיר, גיא יפרח, מנהל אגף הנוער במתנ"ס, איתמר סלוק, ומפקחת מינהל חברה ונוער, חווה אברבנאל. 

יפרח סיפר לתלמידים על פעילותו במועצת התלמידים הבית ספרית ולאחר מכן על היותו יו"ר מועצת הנוער העירונית ויועץ ראש העיר לענייני נוער. הוא הסביר מדוע היה חשוב לו לקחת חלק בפעילות זו וקרא להם להמשיך להיות מעורבים ולתרום לחיי הקהילה בעיר, ובפרט בקרב בני הנוער.

לאחר מכן התחלקו החברים לקבוצות, כאשר כל קבוצה הייתה מורכבת מתלמידים מבתי הספר השונים ועברה סדנא מטעם מרכז ״שלבים״ בנושא מנהיגות. 

יום מועצות הנוער הבית ספריות. גיבוש והיערכות לשנת 2019

הנציגים היו צריכים לחשוב עם מי הם היו יושבים לכוס קפה, להציג מה מבדיל בין מנהיג למפורסם ולשער אלו תכונות כדאי ורצוי שיהיו למנהיג.

כשהסתיימה הפעילות התכנסו שוב כולם יחד על מנת להציג את הפרויקטים שכל מועצה בית ספרית יזמה. נציגי מועצות התלמידים הביעו את דעתם על כל פרויקט ושאלו שאלות על מנת להבין יותר טוב את הפרויקט המוצע.

היום הסתיים עם תובנה ומסר שבכל אחד יש גרעין קטן של מנהיגות שיכול לצמוח ולסחוף אחריו קהל.

יום מיוחד זה ייצא לפועל תודות לשיתוף פעולה בין המועצות הבית ספריות לבין מועצת הנוער, במטרה להכיר את בעלי התפקידים השונים ולמען ייזום פרויקטים והוצאתם לפועל בבית ספרם ובעיר מעלה אדומים.

סגן ומ"מ ראש העיר, גיא יפרח, אמר בסיומו של היום כי "המעורבות של בני הנוער בחיים הקהילתיים היא חשובה ובעלת ערך משמעותי הן לעיר שלנו והן עבור בני הנוער עצמם, אשר יוזמים, מתכננים, מפיקים ומבצעים את פעילויות הפנאי והתרבות של כלל בני הנוער בעיר. זוהי דרך נהדרת לרכוש ולממש ערכים של מנהיגות, נתינה, אכפתיות ועשייה חברתית. אני גאה בנוער שלנו ומאחל הצלחה רבה לכל חברי המועצות".