הסטודנטים פתחו שנה

שנת הלימודים האקדמית נפתחה, עם כ-2,000 סטודנטים, תושבי העיר. בהצלחה!


בראשית השבוע נפתחה בשעה טובה שנת הלימודים האקדמית החדשה, כשברקע מגבלות הקורונה. כ-2,000 סטודנטים, תושבי העיר, פתחו השבוע את שנת הלימודים האקדמית.

השנה נפתחה על רקע הגבלות הקורונה, עם כ–350 אלף סטודנטים הצפויים ללמוד לקראת תואר אקדמי. הלימודים בקמפוסים יחייבו הצגת תו ירוק. לפי החלטת הממשלה יש לאפשר למי שאינם עומדים בדרישות התו הירוק ללמוד מרחוק, אך כמה מוסדות הצהירו כי התלמידים מחויבים להימצא פיזית בכיתה למעט במקרים חריגים. מרביתם הודיעו כי יספקו הנגשה בסיסית של הקורסים רק עבור מי שאינו עומד בדרישת התו הירוק. בחלק מהמקרים הוחלט לקיים למידה מרחוק עבור כלל הסטודנטים בקורסים בודדים, למשל בקורסים המיועדים לתואר שני או בקורסי מבוא מסוימים. באוניברסיטאות הסבירו כי אין תחליף למפגש פנים אל פנים בין הסטודנטים לבין המרצים.

מעלה אדומים היא העיר הראשונה בישראל שיצרה תיק שכל כולו מוקדש לסטודנטים שלה. התיק נוצר מתוך תפיסה השואפת לקדם את אוכלוסיית הסטודנטים ולהעניק לכם מענה ושירותים ברמה המוניציפלית. את התיק נתן ראש העיר, בני כשריאל, לחברת מועצת העיר, מעין מור, ומאז קרתה בעיר מהפכה של ממש בתחום.

ממש לאחרונה נפתח בעיר מרכז צעירים חדש בניהולו של שי שבו – "המעלית". המרכז מיועד לצעירים בגילאי 18-35, בהם גם סטודנטים, ונותן שירותים של הכוונה והשמה תעסוקתית, ייעוץ וסיוע בלימודים אקדמאיים, פעילויות תרבות ועוד.

לרווחתם של הסטודנטים בעיר ריכזנו עבורם את כל מה שחשוב לדעת כדי לעבור את התואר בשלום.

קבוצת פייסבוק

קבוצת הפייסבוק "׳סטודנטים וסטודנטיות מעלה אדומים" - הבמה של הסטודנטים. הקבוצה מונה למעלה מ-2,000 סטודנטים אשר מקבלים עדכונים שוטפים אודות השירותים השונים, שואלים שאלות, מתייעצים, מציפים צרכים ורעיונות חדשים.

קבוצת וואטסאפ שקטה

קבוצת וואטסאפ שקטה להודעות בלבד. באמצעות הקבוצה ניתן להתעדכן באופן שוטף בכל מה שקורה בעיר לסטודנטים ולדעת שלא תפספסו שום הודעה חשובה.

כרטיס "סטודנט בעיר"

כל סטודנט, תושב העיר, רשאי להפיק חינם כרטיס "סטודנט בעיר". הכרטיס מקנה מגוון רחב של הטבות והנחות אטרקטיביות במיוחד בבתי עסק בעיר, בשירותים עירוניים ובאירועי הסטודנטים בעיר. מעבר להטבה משמעותית לסטודנט, מטרתו של הפרויקט הינה לעודד צריכה מצד הסטודנטים בעסקים מקומיים בדגש על מקומות בילוי.

מנוי מסובסד לקאנטרי

מחירים מסובסדים למנוי לקאנטרי הכולל חדר כושר, בריכה וסטודיו. מנוי שנתי יעלה 1,900 ש״ח, מנוי חודשי ללא התחייבות ב-165 ש״ח ובנוסף 50% הנחה על דמי הרישום.

מנוי מסובסד להיכל התרבות

מחיר מסובסד למנוי תיאטרון בהיכל התרבות המעניק לסטודנטים שש הצגות תיאטרון בישיבה ביציע ב-300 ש״ח.

מלגות

מגוון ענק של מלגות על בסיס מעורבות חברתית. במעלה אדומים גובה המלגה מוגדל ועומד על 10,000 ש״ח למלגות בהן יש השתתפות של מפעל הפיס. מלגת פר״ח, סחל״ב, סטודנטים למען אזרחים ותיקים, כאן גרים, תוצרת הארץ ומלגות רבות נוספות. את כל הפרטים על המלגות השונות ניתן לקבל במעלית.

מלגות לחיילים משוחררים

מלגות מיוחדות לחיילים משוחררים עד חמש שנים מיום שירות החובה. לומדים בפריפריה, ממדים ללימודים, לימודי הנדסאי, אימפק״ט ועוד. לפרטים ניתן לפנות לבתאל, רכזת חיילים משוחררים במעלית 050-4218463.

תעסוקה

במעלה אדומים מועסקים היום סטודנטים במקומות בהם הועסקו בעבר חברות כוח אדם - בעירייה, בספריה, בהיכל התרבות ועוד. בקבוצת הפייסבוק יש פוסט ייעודי ובו מאגר משרות ענק של מקומות תעסוקה המתאימים לסטודנטים. מאגר זה מתעדכן כל הזמן וכדאי מאוד לעקוב. ב"מעלית" ניתן למצוא גם את שרון בן יונה, רכזת התעסוקה, אשר תסייע לסטודנטים למצוא את כיוון התעסוקה הנכון להם, לקבל כלים לדרך ולהתחיל לעבוד! 050-7172211.

מרחבי לימוד

פרויקט הדגל של העיר לסטודנטים. במסגרת פרויקט זה, ה"מעלית" פותחת את שעריה בתקופת הבחינות מידי יום עד חצות! מרחבי הלימוד מאפשרים לסטודנטים מרחב למידה שקט, אינטרנט אלחוטי וצילומים והדפסות במחירים מוזלים. מרחבי הלימוד פועלים בכל תקופת בחינות, בימים א-ה עד חצות.

ניתן להגיע בתקופת הבחינות בשעות הבוקר, או לכל אורך הסמסטר בין השעות 09:00 ל-19:00 בתיאום מראש בטלפון 02-5418825.

אירועי תרבות ופנאי

אירועי תרבות ופנאי מיוחדים לסטודנטים במחירים מסובסדים במיוחד.

עד עכשיו היו בעיר מיטב האמנים - חן מזרחי, אבי נוסבאום, אריק ברמן, מאור כהן, בית הבובות, ישראל קטורזה, אדיר מילר, מוש בן ארי, בן בן ברוך, אורי חזקיה, אמירם טובים, חנוך דאום, קובי אפללו, עילי בוטנר, ועוד. הדלקת נרות חגיגית עם סדנת אלכוהול וים של קינוחים, מסיבת בריכה עם על האש חופשי ועוד. בכל סמסטר מתקיים אירוע סטודנטים וממש כדאי לעקוב ולהגיע. ספוילר, שווה לחכות לחנוכה.

"סטודנטים בעיר"

"סטודנטים בעיר" היא קבוצת מנהיגות סטודנטיאלית הפועלת בהתנדבות למען הסטודנטים במעלה אדומים. הקבוצה מורכבת מסטודנטים הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה בסביבה.

הקבוצה לוקחת חלק פעיל ומשמעותי בכלל העשייה שיש בעיר למען הסטודנטים ומסייעת באיתור צרכים, ארגון פעילויות ואירועים, פרסום וכיו"ב. מעוניינים להצטרף? שלחו ווטסאפ 054-8052295

מור: "עשייה, פרויקטים ואירועים לסטודנטים"                         

מעין מור, מחזיקת תיק האקדמיה, מבקשת להודות לראש העיר, בני כשריאל, ולמ"מ ראש העיר, גיא יפרח, מחזיק תיק הצעירים, אשר שמים את ציבור הסטודנטים על המפה. "תודה על התמיכה, הגיבוי, הליווי ושיתוף הפעולה לכל אורך הדרך. גאווה גדולה להיות העיר הראשונה בישראל שהקימה תיק אקדמיה וסטודנטים רווי בעשייה, פרויקטים, שירותים ואירועים".

כשריאל: "ההצלחה שלכם היא ההצלחה שלנו"

ראש העיר, בני כשריאל, אומר כי "אני רואה בכל אחת ואחד מהסטודנטים שלנו שגרירים נאמנים של עירנו, וקורא להם לבנות את ביתכם במעלה אדומים, לתרום מהידע והאנרגיות שלכם לקהילת מעלה אדומים ולהיות מעורבים בעשייה העירונית. מאחל לסטודנטים שנה של המשך עשייה והצלחה בלימודים, תנופה והנאה בכל מעשיהם".