ארוחה חמה לכל תלמיד

בהנחיית ראש העיר, החל מ-1/11 תסבסד העירייה ארוחה חמה לכל תלמיד הלומד ביום לימודים ארוך בבתי הספר היסודיים


בשורה משמעותית להורי בתי הספר היסודיים במעלה אדומים: העירייה תסבסד ארוחות צהרים חמות לתלמידים בהשקעה כספית רחבת היקף. ביוזמת ראש העיר, בני כשריאל, כ-3,800 תלמידי בתי הספר היסודיים בעיר, הלומדים מסגרת יום הלימודים הארוך, ייהנו, החל מ-1/11  מארוחת צהרים חמה ומסובסדת בעלות של 128 שקלים בלבד לחודש.

בימים אלו, בהם נושא הצהרונים והפיקוח על הביטחון התזונתי של דור העתיד בבתי הספר הם נושא חם המדובר כמעט בכל בית בישראל, ראש העיר בחר לנקוט יוזמה ולסבסד את עלויות ארוחות הצהריים בצהרונים בהשקעה כספית רחבת היקף.

ההשקעה בתזונת הילדים תוביל לחיסכון של אלפי שקלים בשנה להורים, ותדרוש מהם להשקיע עלות סמלית של 128 שקלים בלבד לחודש לארוחה חמה, איכותית ומפוקחת בקפדנות.

מטרת העירייה, בין היתר, היא להבטיח בטחון תזונתי גם לילדים ממשפחות במצב סוציואקונומי נמוך, שיוכלו אף לקבל סבסוד נוסף במסגרת ועדת הנחות שהנחה ראש העיר להקים.

תכנית ההזנה תחשוף את הילדים לנושא התזונה הבריאה והמאוזנת, ותפתח אצלם הרגלי אכילה בריאים המבוססים על בחירה נכונה ועל שימוש בהמלצות מוסמכות. חשיבותו של מפעל ההזנה נובעת בעיקר מן העובדה שדפוסי אכילה נכונים בגיל הילדות ובתקופת ההתבגרות מקדמים בריאות אופטימאלית, גדילה תקינה והתפתחות אינטלקטואלית רציפה, ומסייעים במניעת בעיות בריאות כגון: מחסור בברזל, אנמיה, עודף משקל, השמנה והפרעות אכילה. לטווח הארוך, תזונה נכונה אף מונעת מחלות לב וכלי דם, סוכרת או סרטן. 

תכנית הצהרונים שמוביל ראש העיר, בני כשריאל, הינה חלק ממגמה רחבה בה החינוך במעלה אדומים נמצא בראש סדר העדיפויות העירוני. רק לאחרונה התבשרנו כי מעלה אדומים דורגה, שנה שנייה ברציפות, בין עשר הערים המובילות בתחום החינוך על פי מדדי משרד החינוך.

לצד זה, השנה מקודמת מהפכה של ממש בחינוך העירוני עם תכנית 'חינוך 400%' בשיתוף רשת 'הרב תחומי עמל', בהשקעה של חמישה מיליון שקלים בכל שנה. התכנית תעמיד את התלמידים במרכז ותוביל להשקעה חסרת תקדים בכל תלמיד בהיקף של 33,000 אלף שקלים לשנה, כ-16% מעל הממוצע הארצי, לצד הקטנת הכיתות בבתי הספר והרחבת מגמות הלימוד.

ראש העיר, בני כשריאל, אומר כי "מעלה אדומים מובילה בתחום החינוך. בכדי להישאר בפסגה אני אשתמש בכלל המשאבים העירוניים העומדים לרשותי על מנת לייצר לתלמידי בתי הספר את סביבת הלימודים האופטימלית עבורם. תכנית ההזנה בבתי הספר היסודיים מייצגת בעיני ערכים של שוויון ורעות, אותם אני רוצה גם להנחיל לתלמידים".