מיצוי זכויות לילדים ובוגרים ברצף האוטיסטי

הרצאה חשובה להורים לילדים ובוגרים ברצף האוטיסטי התקיימה השבוע בשיתוף פעולה של אלו"ט, המתנ"ס, תכנית 360, מחלקת החינוך המיוחד ואגף הרווחה והשירותים החברתיים


לא סתם אומרים ש"כדי להגשים חלום אחד קטן יש צורך במיליון חולמים שלא עוצמים את עיניהם", מזה תקופה ארוכה נרקם החלום להביא ערב כזה לטובת משפחות מהעיר המתמודדות עם גידול ילדים ובוגרים על הרצף האוטיסטי, והחלום התממש.

במהלך הערב המיוחד שהתקיים בשבוע שעבר התקיימה בעיר הרצאה בנושא מיצוי זכויות לילדים ולבוגרים על הרצף האוטיסטי. ההרצאה היא יוזמה מבורכת ,פרי של שיתוף פעולה פורה בין אלו"ט, המתנ"ס, תוכנית 360, אגף החינוך המיוחד ואגף הרווחה והשירותים החברתיים.

ההרצאה הועברה על ידי נציגת עמותת  אלו"ט - האגודה הלאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם, שהיא עמותת הורים הפועלת לטיפול וקידום ילדים, מתבגרים ובוגרים על הספקטרום האוטיסטי, משלב האבחון ועד 120. העמותה פועלת לקידום זכויותיהם של למעלה מ- 30,000 המאובחנים עם אוטיזם ובני משפחותיהם (כ- 150,000 איש), מלווה ותומכת בבני משפחותיהם.

ההרצאה עסקה בנושא מעניין וממוקד בזכויות לאנשים עם אוטיזם. ערב  זה היה טעימה לעוד ערבים נוספים שיתקיימו בעתיד.

מטרת הערב הייתה להבין מה הצרכים בשטח, בתקווה להצליח לתת עליהם מענה בהמשך. בסוף הערב ענו ההורים על שאלונים הממקדים את הצרכים העולים בעיר. המארגנים מספרים כי היה מאוד מרגש לפגוש את ההורים, שהביעו התעניינות וביקשו ללמוד על זכויותיהם בתחום.

הלה חממי, עו"ס קהילתית, אומרת כי "מגיעות תודות לדנה סרור ולאוריה בניטה שהגיעו ממרכז אלו"ט למשפחה בירושלים, למיכל בן חיים ולמתנ"ס על שיתוף הפעולה והאכסניה, לענת נחום מנהלת תחום החינוך המיוחד בעירייה, ליערה לוי מתוכנית 360 על עבודה משותפת לאורך כל הדרך, ולצוות אגף הרווחה בניהולו של רועי שוולב אשר משקיע מחשבה רבה כדי לפתח את המענים בעיר. אגף הרווחה שואף ליצור קבוצות הורים פעילים בתחום, לקידום השירותים בעיר".

תושבים המעוניינים להצטרף להרצאות בהמשך ולהיות חלק מקבוצת הורים פעילים, מוזמנים ליצור קשר עם תמר, עו"ס באגף הרווחה, בטלפון מספר: 02-5418812 או עם עמותת אלו"ט 02-5665294.