מצדיעים לקצינים

טקס ההוקרה לקציני מעלה אדומים התקיים בהיכל התרבות, במסגרתו קיבלו הקצינים שי ותעודת הוקרה על התנדבותם


מרכז הכנה לצה''ל, בחסות אגף הנוער במתנ''ס ובשיתוף פעולה עם מעלית - מרכז הצעירים של מעלה אדומים, קיימו יום הוקרה לקציני העיר, אליו הוזמנו הקצינים בדרגת סג''מ וסגן, חלקם סיימו את קורס הפיקוד וההשלמה החיילית רק לאחרונה.

מדובר ביוזמה ותיקה של אגף הנוער, בעקבותיה התקיים הטקס המרגש זו השנה החמישית.

הטקס התקיים בהיכל התרבות, בהשתתפות תלמידי כיתות י"ב מכל בתי הספר בעיר, ואליו הוזמנו מכובדים רבים, בהם: ראש העיר, בני כשריאל, סגן ומ"מ ראש העיר, גיא יפרח, חברי מועצת הנוער, חברת מועצת העיר, ברנדה הורביץ פרוור, מנהל אגף החינוך, הראל הורביץ, מנהל מרכז צעירים, שי שבו, מנהל אגף הנוער, איתמר סלוק, מנהל מרכז הכנה לצה"ל ומעורבות חברתית, שימי מזרחי, מנהלי בתי ספר ועוד.

ליום ההוקרה שתי מטרות עיקריות. האחת - להוקיר את פועלם של בני העיר שהחליטו לתרום יותר ויצאו לקורס קצינים, והשנייה - לעודד את בני הנוער לשירות משמעותי ויציאה לתפקידי פיקוד וקצונה.

בטקס נשאו דברים: ראש העיר, בני כשריאל, מנהל מרכז ההכנה לצה''ל ומעורבות חברתית, שימי מזרחי, ומנהל אגף הנוער, איתמר סלוק. את הטקס הנחתה בנועם בת אל לוי, רכזת הכוונה לחיילים משוחררים  שבירכה את הקצינים, והזמינה אותם להכיר בשירות הנפלא והרחב שיש למרכז צעירים לתת.

ההרצאה המרכזית הייתה הרצאתו של סא"ל במיל' ערן מסס, ששיתף את הנוכחים בסיפורו האישי על דרכו הייחודית במסלול הקצונה בצה"ל. מסס אמר כי "יש בי הוקרת תודה ענקית למה שהמערכת הצבאית העניקה לי, ובראשה המפגש עם קשת האנשים וכור ההיתוך של מדינת ישראל. הייתה לי הזכות לשרת לצד מפקדים שעוד ידובר עליהם רבות. לבסוף נחתם האירוע בטקס חלוקת המגן והשי לקצינים, אשר עלו בזה אחר זה על הבמה וקיבלו באופן אישי מראש העיר ומחזיק תיק החינוך, בני כשריאל, סגן ומ"מ ראש העיר, גיא יפרח, חברת מועצת העיר, ברנדה הורביץ פרוור, מנהל אגף החינוך, הראל הורביץ, ומנהל אגף הנוער, איתמר סלוק, את מגן ההוקרה.

אין ספק שהטקס צרב בבני הנוער את המסר להתגייס לתפקידים משמעותיים ואת ההבנה שבקרוב יהיה תורם לעלות על מדים ולשרת בצבא באופן הטוב ביותר.

הנתונים העירוניים טובים וגבוהים. למעלה מ-96% גיוס בתיכוני מעלה אדומים, מעל 95% גיוס בתיכון אמי"ת איתן, 99% גיוס בעמל תעופה וחלל, ובסך הכל למעלה מ-90% בני נוער בתפקידים משמעותיים. כן ישנה גדילה משמעותית בשיעור גיוס נשים לצה''ל במעלה אדומים.

סגן ומ''מ ראש העיר, גיא יפרח, אמר כי "הקצינים מהווים את חוד החנית שלנו בתרומתם לצה''ל ולמדינה. הם אלו שיהוו את שדרת המנהיגות האיכותית לה אנחנו כל כך זקוקים במדינה שלנו. טובת המדינה עומדת אל מול עיניכם, והיא קודמת לכל. אני גאה בבני הנוער שלנו, שמובילים בגיוס לצה''ל, משרתים בשירות משמעותי בתפקידי לחימה ותומכי לחימה ויוצאים לקצונה".

יפרח הוסיף כי "מעלה אדומים כבר שנים מובילה באחוזי הגיוס לצה״ל ובשירות משמעותי של בניה ובנותיה. אנחנו רוצים להיכנס לעשירייה הראשונה גם בקצונה. זה יעד ישים ואפשרי לגמרי! הבוקר אמרתי לשמיניסטים בטקס שמדינת ישראל זקוקה לאותם 'פראיירים' שמתגייסים ללחימה ושירות משמעותי, זקוקה לאותם 'פראיירים' שיוצאים לקצונה ומתנדבים ביחידות המיוחדות, זקוקה לאותם 'פראיירים' באקדמיה, בהייטק, בעסקים ובמגזר הציבורי. בזכות אותם 'פראיירים' מדינת ישראל בטוחה ומתקדמת. ובקצה, מדובר גם ברווח אישי של מיצוי עצמי והצלחה".

ראש העיר, בני כשריאל, בירך את הקצינים ואמר להם כי "מעלה אדומים ידועה במערכת חינוך איכותית וטובה שפועלת להקנות לתלמידים ערכים ומצוינות שמשתלבים זה בזה. אנחנו בין עשרת היישובים המובילים בארץ באחוזי גיוס משמעותי. למדינת ישראל דרושים מנהיגים ערכיים ואיכותיים, ואין לי ספק שבני הנוער שלנו יהיו מנהיגי העתיד. יש גדילה משמעותית בשיעור גיוס נשים לצה''ל במעלה אדומים, ואנו נמשיך להשקיע, ליזום ולעודד שירות משמעותי בקרב בני הנוער שלנו".