גן יסמין יהפוך לגן העתיד

גן יסמין נבחר ע"י משרד החינוך להיות אחד ממאות גני הילדים של העתיד


גן הילדים יסמין נבחר להיות אחד ממאות גני ילדים שישודרגו ויעוצבו מחדש כ"גן העתיד" במסגרת קול קורא של משרד החינוך.

מדובר בתוכנית חומש רחבת היקף של משרד החינוך לעיצובם מחדש של מרחבי הלמידה בכ-1,000 גני ילדים עד שנת 2022, במטרה לקדם פדגוגיה חדשנית המפתחת את מיומנויות המאה ה-21 בקרב ילדי הגן וביניהם: עבודת צוות, אינטליגנציה רגשית, עבודה בסביבה משתנה ויצירתיות.

150 אלף שקלים יושקעו בשדרוג הגן

במסגרת השדרוג אמור לקום בגן יסמין אזור לפעילות עיונית ומחקר ואמצעים מתקדמים לפעילות חקר כמו ספרי עיון, מיקרוסקופ, טלסקופ ועוד. בנוסף, מתוכנן לקום אזור רך ללמידה א-פורמאלית הכולל מרחבים טבעיים שונים היוצאים קשר בין חוץ הגן לפנים, כמו גינות אקולוגיות, בוסתנים, שבילים, גינות קהילתיות, גינות תבלינים ועוד.

גינות קהילתיות, גינות תבלינים וחיבור לטבע בחצר הגן

עוד אמור לקום אזור המאפשר התרגעות, עם נישות המאפשרות רגיעה, מנוחה, שהייה ומחשבה, אזור המאפשר התכנסות משותפת של כל ילדי הגן, אזור למפגש אישי הכולל אמצעים בו יוכלו גננת וילד או ילדים בינם לבין עצמם להיפגש לשיחה אישית שקטה, אזור לעבודה בקבוצות, בתוך הגן ובחצר, הכולל עיצוב תלת ממדי לפעילות כמו רמפות, מרפסות מורמות, שיפועים ועוד, אזור מיקוד והצגה הכולל מסך ומקרן ואמצעים טכנולוגיים מתקדמים נוספים שיאפשרו תמיכה בלמידה של הילדים, אזור לבנייה עצמית של הילדים, הכולל כלי עבודה, המאפשרים לילדים לבנות דברים בעצמם, לתקן ולפתור בעיות ברוח "עשה זאת בעצמך", אזור גלריה המשמש לפעילות יצירתית, אזור משחק חופשי הכולל אביזרים ואמצעים המשמשים לפעילות משחק פתוחה וחופשית.

מתחמים חדשניים ברחבי הגן
 

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, אמר: "העתיד כבר כאן. ילדי גני הילדים של היום הם פורצי הדרך של המחר. עלינו להעניק להם את הכלים הנדרשים, כדי לפתח אצלם חשיבה מחוץ לקופסה, חשיבה יזמית, טכנולוגית וגם ערכית, מותאמת לצורכי המאה ה-21. מודל הגן העתידי משקף את ההיבטים הללו, בסביבות למידה חדשנית ומאפשרת, שמעודדת למידה עצמאית, יזמות וביטוי אישי".

ראש העיר, בני כשריאל, אמר כי "גן יסמין ישודרג בכ-150 אלף שקלים במסגרת התכנית, יעוצב מחדש עם מרחבי למידה חדשניים שיותאמו למאה ה-21. כתמיד, מעלה אדומים נכנסת לכל פיילוט ופרויקט חינוכי חדשני ומצמיחה את מנהיגי העתיד של מדינת ישראל. אנו נפעל מול משרד החינוך להרחבת הפרויקט והחלתו גם בגנים נוספים במעלה אדומים ונמשיך להיות פורצי דרך בחינוך ילדינו ולעודד אותם לחשיבה מחוץ לקופסא, יצירתיות, למידה עצמאית ומימוש מלוא הפוטנציאל שלהם. בהצלחה לצוות הגן – זמירה והדס, ולילדי הגן המקסימים!"

ילדי הגן ילמדו בדרך חווייתית, מאתגרת ומעוררת יצירתיות