תלמידות אמי"ת בנות מכוונות גבוה

בשיתוף עם עמותת "מחשבה טובה" ועיריית מעלה אדומים משתתפות תלמידות אמי"ת בנות בקורס "אקו טק טכנאות"


כאשר מנהלת אמי"ת בנות, רוחמה ווגל, שמעה את תלמידותיה מתלוננות על מחשב ששוב לא עובד ועל השאיפה שלהן לדעת לתקן תקלות במחשב לבד ולא להיות תלויות בטכנאי מחשבים, היא הרימה את הכפפה ויזמה עבור תלמידותיה קורס טכנאות מחשבים.

בשיתוף פעולה עם עמותת "מחשבה טובה" ועיריית מעלה אדומים יצא השנה לדרך קורס ייחודי  לבנות: "אקו-טק טכנאות". מדובר בקורס בן 230 שעות, בו רוכשות התלמידות כלים וידע מקצועי על מנת להשמיש מחשב לפעולה. בסיום הקורס תיגשנה הבנות למבחני הסמכה לאקדמיה של 'סיסקו', ועם תעודת ההסכמה ובתום תקופת הסטאג' תוכלנה לתקן מחשבים לטובת הקהילה.

לפתיחת הקורס הגיעו גיא יפרח, סגן ומ"מ ראש העיר, איריס אלפסי, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה וקידום נערות וראש אגף מערכות מידע בעירייה, וחנה קראוס, מנהלת מחלקת פרויקטים, שביקשו לברך את הבנות על השתתפותן בקורס הייחודי.

בנות אמית. רוכשות כלים וידע.JPG

לפתיחה הגיעו גם יעלה, סמנכ"לית עמותת "מחשבה טובה", אלון רז, רכז הפרויקטים של העמותה, ושירה יהודית נעים, מנהלת תחומים - ילדים ונוער בעמותה.

בזכות תרומה ייחודית של עמותת "מחשבה טובה", הבנות גם משתתפות בקורס יזמות עסקית ולומדות צעד אחר צעד כיצד להפוך חלום למציאות. הן מפתחות מוצר ומטפלות בכל התהליך עד לשיווקו בשוק לקהל יעד. פיתוח המוצר ייעשה בשיתוף חברות היי-טק מהמובילות במשק.

שיתוף פעולה זה מצטרף לפרויקטים נוספים שנעשים בבית הספר עם הפנים לקהילה. בנות שכבה ח' למשל, יעברו תכנית הכשרה שבסיומה יתנדבו ויסייעו במרכז העירוני לחדשנות טכנולוגית (חממה).

רוחמה ווגל, מנהלת אמי"ת בנות, אומרת כי "תלמידות בית החינוך לוקחות חלק בתכניות טכנולוגיות שונות ומגוונות במטרה לקדם אותן לבחירת מגמת לימודים בעלות זיקה טכנולוגית-מדעית ולפתוח עבורן אפשרויות אקדמאיות מדעיות רבות ככל האפשר".

בנות אמית בקורס.JPG

יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה ונערות, איריס אלפסי, אומרת כי "נשים יכולות להצליח ולהגיע לכל מקום בתחום המדעים, ובנות אמי"ת בנות הן ההוכחה לכך. להצלחה דרושים שני מרכיבים בלבד שצריכים להתקיים: מוטיבציה ללמוד ולרכוש השכלה והשתתפות בקורסים הנכונים, ובזה אנו מסייעים להן. חלק מרכזי בעבודה שלי, בשני תפקידיי, הוא העלאת המוטיבציה בקרב נערות ללימודי מדעים וטכנולוגיה והנגשת קורסים ופעילויות לנשים בכלל".

סגן ומ"מ ראש העיר, גיא יפרח, אמר כי "נשים, בדיוק כמו גברים, יכולות להצליח בכל תחום, ללא קשר למגדר. אנו נותנים להן את כל הכלים והעידוד ללמידת תחומי המדעים, הטכנולוגיה והסייבר, הקמנו מרכז חדשנות לטובת בני הנוער של העיר ולאחרונה גם מרכז סייבר שאליו יגיעו התלמידים מכל בתי הספר בעיר ויתנסו בעבודה מעשית בתחום. פרט להכשרת הבנות ולמתן הכלים החשובים שאנו נותנים להן, הן גם יתרמו לקהילה בסיום הקורס, כך שהקהילה שלנו כולה תרוויח מהידע שלהן. מאחל לבנות הצלחה רבה".