נערכים למזג האוויר הסוער

בעירייה נערכים למזג האוויר הסוער שיביא איתו אולי גם שלג לירושלים השכנה


החזאים צופים מזג אוויר סוער שיחל הלילה ויימשך גם מחר, כאשר בשיאו צפוי גם שלג בירושלים השכנה.

בעיריית מעלה אדומים נערכים בהתאם, ובמסמך היערכות שהוציא ניסים טוויטו, מנהל מרכז חירום ומוס"ח, מרוכזים כל דרכי הטיפול על ידי צוותי העירייה שמטפלים ברגעים אלה במפגעים בטיחותיים הנמצאים בתחומי אחריותם.

כך למשל, צוותי אגף שפ"ע יצאו לשטח כדי לזהות מפגעים מיידים ולטפל בכל המקומות המצריכים גיזום ובכל מפגע אשר יכול לסכן חיי אדם, כגון: כבלי חשמל רעועים, בעיות ניקוז, עצים הנוטים ליפול, תשתיות לקויות ועוד. כמו כן, עובדי האגף יכינו כלי צמ"ה לפינוי שלג במידת הצורך.

שלג במעלה אדומים בשנת 2015. צילום: יוני זילברמן

באגף הנדסה יפעלו מול הקבלנים הפועלים באתרי הבנייה השונים ברחבי העיר וידרשו מהם תיחום של האתר בגדרות פח מחוזקות, עבודה ע"פ כללי ונהלי התמ"ת וטיפול בכל מפגע בטיחותי שיכול לגרום נזק בעקבות מזג האויר הסוער.  

צוותי אגף הרווחה והשירותים החברתיים יבדקו האם ישנן בעיר אוכלוסיות ללא חימום, שמיכות, חשמל, בתים לא מתאימים וכיו"ב, ויטפלו בהתאם.

השלג האחרון שהיה בעיר. צילום: יוני זילברמן

מנהל אגף החינוך, דוד שרת, הוציא מייל מסודר לכלל מנהלי בתי הספר בעיר וביקש מהם לבצע הערכה וניהול סיכונים בתוך בתי הספר, כולל הנחיית המורים לוודא סגירת חלונות בסוף היום, ביצוע סריקה בכל רחבי בית הספר על מנת לאתר מפגעי בטיחות ותשתיות ובדיקת אמצעי החימום בכיתות. במידה ואכן יירד שלג בירושלים, הודעה על הלימודים בבתי הספר והגנים תבוא בהמשך.

צוותי אגף הביטחון והסיירים בשטח יבצעו גם הם סריקות לאיתור מפגעים בטיחותיים בעיר ויהיו נוכחים כל העת על מנת לטפל בכל מפגע שיצוץ או יצריך טיפול. 

התושבים מתבקשים לדווח למוקד העירוני 107, המאויש 24/7, על כל מפגע.

מעלה אדומים לבנה. צילום: יוני זילברמן

ראש העיר, בני כשריאל, אומר כי "ימים של מזג אוויר סוער לפנינו, ואולי גם שלג בירושלים. צוותי העירייה נמצאים בשטח, נערכים ומבצעים פעולות של גיזום עצים, טיפול בניקוזים, ביצוע פעולות איטום במוסדות חינוך וטיפול במפגעים בטיחותיים שונים. אנא היערכו גם אתם ובדקו שיש לכם אמצעי חימום, פנו חפצים שעלולים לעוף מהמרפסות, דאגו לגזום עצים בגינות הפרטיות, בדקו שניקוזי המים בחצרות פתוחים ודווחו למוקד 107 על כל מפגע, בעיה או שאלה". 

אולי גם הפעם יירד עלינו שלג? צילום: יוני זילברמן