שבוע של מצוינות

שבוע המצוינות צוין בעיר בשלל פעילויות, בהן: משחק ניווט עירוני


 

בשבוע שעבר התקיים בעיר שבוע המצוינות הישראלית. שבוע המצוינות הישראלית נערך השנה לראשונה בחסות קרן טראמפ לחינוך, ובמסגרתו התקיימו כמאתיים אירועים בעשרות מוקדים ברחבי הארץ.

במהלך השבוע התקיימה סדרת אירועים פתוחים לציבור ברחבי הארץ, תחת הכותרת "שבוע המצוינות הישראלית", אשר מטרתה להנכיח את המצוינות הישראלית ולשים אותה בקדמת הבמה למשך שבוע שלם.

האירוע הוא יוזמה של אגף החינוך בעיר, בהובלת מנהל האגף, הראל הורוביץ, רכזת המצוינות ברשות, הילה לוי, מנהלת אשכול הפיס, אירמה בן משה, ומנהלת תוכנית המצוינות במתמטיקה, נצחיה פלג.

תושבי העיר פעלו בצוותים משפחתיים של הורים וילדים והשתתפו במשחק ניווט עירוני. יחד הם ביצעו משימות, פתרו חידות ועברו בעזרת אפליקציה ייעודית ממקום למקום ברחבי העיר. הם עברו בקונסרבטוריון, בחוג הספורט במתנ"ס, בעתיקות מרטיריוס, במצפה הכוכבים ועוד. בכל אחד מהמקומות היה על המשתתפים לבצע משימה שונה בהתאם למקום - חידות ספרותיות בספריה, בנייה בתוכנת תלת ממד במרכז החדשנות, תכנות במרכז הסייבר, פאזל אומנותי במוזיאון קסטל ושיחה רגשית בעקבות ספרים במרכז להדרכת הורים.

כל אחד מהמקומות הראה היבט אחר של המצוינות, ובעיקר את הצורך לפעול מתוך תשוקה, להתמיד, ולעשות דברים בצורה הטובה ביותר שאפשרית. ביחד הודגמה פעם נוספת התכונה שבה מצטיינת מעלה אדומים והוא השותפויות בין האנשים והגופים הפועלים בעיר.

​ראש העיר, בני כשריאל, אומר כי "מעלה אדומים חרטה על דגלה שאיפה למצוינות. אנחנו מנחילים את זה כבר מהגיל הרך, במטרה שכל ילד וילדה יוציאו המיטב שלהם. במרחב החינוכי זוכה כל ילד וילדה להזדמנות להעשיר את הידע ולהיחשף לתכנים מיוחדים, ושבוע המצוינות הוא הזדמנות נהדרת להתרשם מכך ואף לקחת חלק בפעילויות השונות שארגן אגף החינוך בשיתוף קרן טראמפ".