התלמידים ממעלה אדומים הגיעו לחלל

תלמידי "דקל וילנאי אורט" שזכו במקום הראשון בתחרות ה"ספייסלאב" שלחו את הניסוי שלהם לחלל. התוצאות מפתיעות


תלמידי "דקל וילנאי אורט" שהשתתפו בתחרות "ספייסלאב" וזכו במקום הראשון זכו השבוע לכתבה מפרגנת ב"ידיעות אחרונות", לאחר שהניסוי ששלחו לחלל נבדק ע"י נאס"א וחזר מהחלל עם תוצאות יפות, כפי שחזו התלמידים. 

בתחרות הציגו התלמידים את הניסוי שלהם, בו בדקו אם הכמוסות המכילות סידן, שפותחו על ידי חברת הביוטכנולוגיה הישראלית "אמורפיקל", יסייעו גם לבריאות האסטרונאוטים בחלל. בסופה של התחרות זכו התלמידים במקום הראשון, והניסוי שלהם נבחר להישלח לחלל. וכך, תאים בוני עצם נשלחו בתוך מבחנות לתחנת החלל הבינלאומית שנמצאת בגובה 400 ק"מ ומקיפה את כדור הארץ, לצורך בחינת ובדיקת הניסוי של התלמידים.

התלמידים ממעלה אדומים. פרגון בידיעות אחרונות

השבוע התבשרו התלמידים וצוות בית הספר על חזרת המבחנות לכדור הארץ עם תוצאות מדהימות לפיהן התאים שנשלחו מזרזים את ייצור הסידן בגוף האדם. משמעות הדבר היא כי הניסוי של התלמידים הצליח, וההערכה היא כי כעת תרחיב נאס"א את הניסוי.

התלמידים ממעלה אדומים זכו לכתבה מפרגנת ב"ידיעות אחרונות", תחת הכותרת: "התלמידים הישראלים שכבשו את החלל".

מנהל בית הספר, הראל הורוביץ, התרגש על ההישג והכתבה המפרגנת ובירך את התלמידים והצוות החינוכי בבית הספר.

הכתבה שפורסמה בידיעות אחרונות

ראש העיר, בני כשריאל, בירך את התלמידים ואמר כי "זהו כבוד ענק לעיר, לבית הספר ולמערכת החינוך שלנו. התלמידים שלנו מוכיחים שוב ושוב שהם פורצי דרך, יצירתיים, סקרנים, בעלי דמיון מפותח וחשיבה מחוץ לקופסא. אנו גאים בכל אחת ואחד מהתלמידים ומאנשי הצוות החינוכי המצוין, בהובלתו של הראל הורוביץ, ונמשיך לתת להם את כל הכלים להצליח, להגיע להישגים ולפרוץ גבולות".