מרחיבים את מעגלי התנועה

בשל העומסים בעיר החלה העירייה בהרחבת מעגלי תנועה מרכזיים


לאחר שכיכר העיריה הורחבה לפני מספר שנים לשני נתיבים מלאים החלה העירייה להרחיב מעגלי תנועה נוספים כדי שיצליחו לקלוט ולהעביר את נפחי התנועה המגיעים אליהם.

הרחבת מעגלי התנועה נעשית תוך הקפדה על תכנון בטיחותי שיבטיח גם להולכי הרגל חצייה בטוחה והפסקות בין הנתיבים הרחבים כדי לקצר את משך החצייה.

מעגל התנועה הראשון שיושלם תוך מספר ימים הוא מעגל התנועה בדרך הר הבית הסמוך לתחנת המשטרה ביציאה מן העיר. המעגל הורחב לשני נתיבים מלאים, וכעת מבוצעים השינויים באיי התנועה המאפשרים את הפניות ימינה כדי שיתאימו למצב החדש.

באופן זמני ולצורך העבודות מנותבת התנועה מדי פעם לנתיב אחד או לנתיב עקיפה, כדי לאפשר את ביצוע העבודות בצורה בטוחה ובלי לפגוע בשטף התנועה העובר בכיכר.

באופן דומה מורחב גם מעגל התנועה שבצומת דרך קדם ודרך הגיא בסמוך לבית הספר ממלכתי ג'.

לאחר שמסוף האוטובוסים של אגד עבר מהמקום ובוטל נתיב העקיפה שאפשר לעקוף את המעגל מבלי להיכנס אליו, נוצרו עומסי תנועה כבדים מכל כיווני המעגל ובנוסף להם נפתחה הכניסה לרחוב החדש, רחוב הר הלבונה שבו נבנות כ-470 יחדות דיור, בשטח כיכר קדם.

במקרה הזה, לצורך העבודות מוצרים מדי פעם הנתיבים המובילים לכיכר כדי לאפשר לבצע את העבודות בצורה בטיחותית ובלי להפריע לשטף התנועה. גם במעגל התנועה הזה צפויות העבודות להסתיים בתוך כשבועיים והתנועה בו תפתח לשני נתיבים מלאים מכל הכיוונים.

בשלב הבא יורחב גם מעגל התנועה הסמוך למכללה בצומת הר הבית-פרי מגדים-צמח השדה לשני נתיבים מלאים. העבודות יחלו בתחילת חודש יולי כאשר נפחי התנועה פוחתים במקצת.

גם כאן יאפשר המעגל לאחר השלמת העבודות תנועה בשני נתיבים מלאים מכל הכיוונים ויקל על הזרמת נפחי התנועה העוברים בצומת מרכזית זה.

חשוב לציין כי תוך כשנה וחצי צפויה להיפתח יציאה נוספת לירושלים מדרך הר הצופים שתשנה את דפוסי הנסיעה בצמתים המרכזיים האלה.