דפיברילטורים ברחבי העיר

שני מכשירי דפיברילטור נוספים הותקנו בפארקים בעיר


ברחבי העיר מוצבים עשרות דפיברילטורים מצילי חיים לתועלת הציבור, בין היתר, בבתי ספר, במרכזי ספורט ובמבני העירייה השונים.

דפיברילטור הוא מכשיר החייאה המחזיר קצב לב לפעולה סדירה על ידי מתן שוק חשמלי. מדובר במכשיר בטיחותי ופשוט לשימוש, ללא צורך בהכשרה רפואית, כאשר במהלך ההחייאה המכשיר מכתיב את הקצב ומספק הוראות הפעלה קוליות וחזותיות.

באמצעות המידע אודות מיקום המכשיר יוכל  כל תושב בשעת מצוקה לאתר מיקום מכשיר בצורה מהירה ויעילה. במקביל תושב יוכל להתקשר למוקד העירוני כדי לקבל מידע על מכשיר הקרוב אליו.

במקרה של דום לב, כל שנייה היא קריטית. סיכויי ההישרדות של המטופל גדלים ככל שמקדימים לתת שוק חשמלי ולחדש את פעילות הלב. עם כל דקה שחולפת ללא טיפול פוחתים סיכוי ההישרדות של החולה, ולכן חיוני להחזיק מכשיר החייאה בהישג יד.

בשבוע שעבר הותקנו שני דפיברילטורים חדשים בפארק הנוער ובפארק הפיל, בשיתוף פעולה עם מד"א מעלה אדומים ובסיוע של אגף שפ"ע שהיה אחראי על ההתקנה.

ראש העיר, בני כשריאל, הגיע למקום ואמר כי "ערך הצלת החיים הוא מקודש, ואין שני לו בחשיבותו. לצורך כך אנחנו פועלים להנגשת המידע  בדבר מיקום המכשירים כדי שיהיו נגישים וזמינים לציבור הרחב וכדי לקצר את זמני התגובה ומתן המענה הראשוני להצלת חיים. בעיר ישנם מכשירים מוצבים במוקדים מרכזיים, כך שתושבות ותושבי העיר יוכלו לסייע במהירות לאדם שיש חשש שלקה בדום לב ולהציל חיים".