נשים מובילות

12 נשים, תושבות העיר, סיימו את הקורס ליישומי מחשב למתקדמים בהובלתם של קידום מעמד האישה בלשכת ראש העיר והאקדמיה לסייבר וחדשנות


השבוע התקיים קורס נוסף של B.SMART – ללימוד יישומי מחשב, שהתקיים במרכז האוריינות של MAKE, האקדמיה לסייבר וחדשנות, בניהולה של דניאל צארום.

במסגרת הקורס למדו 12 נשים, תושבות העיר, את תחום יישומי המחשב למתקדמות, כחלק מפרויקט שכלל מספר קורסים העוסקים בכמה תחומים מעולם החדשנות, בהם: תכשיטנות, עיצוב מרחב ועוד.

את הפרויקט מובילה יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה, איריס אלפסי, המכהנת כיו"ר פורום הנשים העירוני וכמנהלת האגף למערכות מידע בעירייה.

אלפסי שילבה את שני התחומים בהם היא עוסקת – נשים ומערכות מידע ומחשוב, ויצרה יחד עם אקדמיית MAKE מענה ייחודי לתושבות העיר.

עשרות נשים כבר השתתפו וסיימו בהצלחה את הקורסים שהתקיימו עד כה – B.UNIQE ו-B.CREATIVE, במסגרתם למדו הנשים תכשיטנות ועיצוב מרחב ואף יצרו עבודות מרשימות, פרי ידיהן, במהלך הקורס ובסיומו.

מסיימות הקורס קיבלו תעודות סיום בטקס מרגש וחגיגי שהתקיים השבוע באקדמיית MAKE, במהלכו גם הציגו את תוצריהן המרשימים.

מיד לאחר החגים עתידים להיפתח קורסים נוספים בתחומי החדשנות, המחשוב, הסייבר והטכנולוגיה לתושבות העיר, כמו גם לימודי שפות – פרסית, אנגלית וערבית.

מנהלת האקדמיה לסייבר וחדשנות, דניאל צארום, אמרה כי "זה היה מרגש לראות את הנשים הנפלאות שהגיעו לכאן וקיבלו כלים וידע שיסייעו להן לרכוש מקצוע ולעסוק בתחום הקרוב ללבן. העולם מתקדם, הטכנולוגיה מתקדמת, ואנו באקדמיית MAKE פועלים כדי לתת כלים טכנולוגיים וידע חשוב לכל האוכלוסייה, בכל הגילאים. ממליצה בחום לעקוב אחר הפרסומים שלנו ולהירשם לקורסים".

יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה, איריס אלפסי, אמרה כי "אם בעבר נשים ובנות היו חוששות מתחומי המדעים והסייבר, היום זה אחרת, ואנו במעלה אדומים מובילות שינוי. אני מגיעה מדי שנה לתיכונים ולימי עיון מיוחדים לתלמידות, ואני מסבירה מדוע חשוב שבנות ילמדו את תחומי הטכנולוגיה והמדעים, ולשמחתי, המספרים הולכים וגדלים. החלטנו להנגיש את העולם הטכנולוגי והידע בתחומי הסייבר והמחשוב לנשות העיר, ואני שמחה שהנשים מצביעות ברגליים, נרשמות לקורסים ומסיימות בהצלחה ועם תוצרים מדהימים. נמשיך ונפרסם מיד לאחר החגים קורסים נוספים, בעלות מסובסדת, פה אצלנו, קרוב לבית, ממליצה בחום לעקוב ולהירשם".