יחידת הנוער המצטיינת

ראש העיר, סגנו ומ"מ ומנהל אגף הנוער קיבלו את פרס יחידת הנוער המצטיינת בטקס חגיגי שנערך ב-muni expo


באירוע טקסי חגיגי הוענק ביום רביעי בשבוע שעבר לאגף הנוער העירוני פרס אגף נוער מצטיין ארצי לשנת 2022 על עשייה משמעותית, ייחודית וחדשנית לחיזוק חוסנם של בני הנוער, מעורבותם בקהילה ובחברה הישראלית במסירות, יצירתיות ואהבת האדם והארץ..

הפרס הוענק לאגף הנוער במסגרת ועידת השלטון המקומי לחדשנות שהתקיימה בגני התערוכה בתל אביב במעמד ראש העיר, בני כשריאל, סגן ומ"מ רוה"ע, גיא יפרח מחזיק תיק הנוער, יו"ר המש"מ וראש עיריית מודיעין ,חיים ביבס, ראשי רשויות. באירוע הענקת הפרס השתתפו סגנית מנהל המתנ"ס, מיכל בן חיים, סגנית מנהל אגף הנוער איילה אברהם, מנהל המטרו, יעקב ולסקין ,יעל דידי מהכנה לצה"ל, רותם ביתן, אחראית תוכנית מפתח, מועצת הנוער.

הפרס הוענק לאגף הנוער לאחר שוועדת הפרס מטעם המרכז לשלטון מקומי בישראל בחרה באגף הנוער כאגף נוער מצטיין ארצי. הזכייה המכובדת הגיעה אחרי שהוועדה מטעם המרכז לשלטון מקומי בראשות שר החינוך לשעבר, הרב שי פירון, בדקה ובחנה באופן יסודי בחודשים האחרונים את אגפי הנוער השונים ברחבי הארץ. בין היתר, הוועדה חיפשה חדשנות, היקף עשייה נרחב, שילוב צמי"ד, עשייה קהילתית ועוד פרמטרים שונים. לאחר בחינה מדוקדקת מול על הערים בישראל, כשאגף הנוער, על כלל פעילויותיו, העפיל לגמר, בשלב הגמר נדרש האגף להציג את עשייתו וחזונו העתידי לעיני הוועדה, ולהציג עשייה ספציפית ומועדון הגיימינג העירוני (הספוט) הייחודי בארץ, שהרשים את הוועדה.

שלב הגמר התרחש במועדון המטרו יחד עם כל השותפים ועם בני הנוער שלוקחים חלק במועדון הגיימינג העירוני. יחד איתם השתתפו כנציגי הקהילה קרן ולנסי, נציגת בתי הספר, נציג המשטרה, קובי בכר, ומיכל ועקנין, נציגת ההורים. את האירוע הוביל איתמר סלוק, מנהל אגף הנוער העירוני, ולאורך דקות ארוכות הציג את תכני האגף, את דרכי הפעולה ואת שיתופי הפעולה בהם הוא נעזר. בפתיחת האירוע נשא דברים סגן ומ"מ ראש העיר, מחזיק תיק הנוער, גיא יפרח.

 

מרכז הגיימינג (ספוט) שהביא והכריע והביא את הוועדה להעניק את התואר המכובד הוא מרכז שהושקעו בו מאות אלפי שקלים. זה רקם עור וגידים לפני שנתיים, ביום חילופי שלטון, כשהצעירים ביקשו ערב במטרו של משחקי מחשב, גיימינג. האגף הביא חברה חיצונית שהביאה מחשבים ומשחקים, הייתה התלהבות גדולה והוחלט להביא מבנה קבוע שאין בשום מקום. בכל מקום אחר בארץ זה בתשלום. יש במרכז עשרה מחשבי על, חברה חיצונית בנתה את הגיימינג המתקדם ביותר ובגלל שזה כל הזמן מתחדש ומתעדכן, קשה לעקוב ולרכוש.

מנהל אגף הנוער, איתמר סלוק, אומר כי כל העשייה באגף זה בזכות הצוות המצוין שלנו  איילה (נופר) אברהם, שהעלתה את תנועות הנוער קדימה ומאוד מעורבת ונותנת את הלב, יעקוב ולסקין, מנהל המטרו שהפך את המטרו ממקום שפועל בשעות הערב בלבד למקום שפועל 24 שעות ביממה. הפרס הזה שלהם, הם בפועל אלו שעובדים יום ולילה. תודה גדולה גם ליעל דידי מהכנה לצה"ל, רותם ביתן, אחראית תוכנית מפתח, מועצת הנוער, ואריאל קופטייב, שכבר שנים מוביל את הלהקות. לא היה רעיון שהגעתי איתו לעירייה ולא קיבלתי את הגיבוי המלא, אם זה המשלחת שעולה עשרות אלפי שקלים, אם מרכז הגיימינג שעלה מאות אלפי שקלים או תוכנית מפתח שממומנת על ידי העירייה.

סלוק מוסיף כי העיר רואה את החשיבות ואת היכולת לייצר, אומרים לנו תחלמו, ואנחנו נדאג שזה יקרה. כולם מגויסים למשימה, אפילו בדברים הקטנים.

סגן ומ"מ רוה"ע, גיא יפרח מברך ואומר כי הוא גאה ושמח על ההישג המדהים שלנו. תמיד ידעתי שמנהל אגף הנוער שלנו איתמר סלוק וצוותו הם הטובים ביותר בתחומם ואני שמח שהם זוכים להכרה כה משמעותית על כך. כל הכבוד לכל העוסקים במלאכה החשובה.

ראש העיר, בני כשריאל, מברך ואומר כי נתברכנו בבני נוער ערכיים ומוכשרים ואני גאה על כל אחת ואחד מהם. זהו כבוד רב וגאווה גדולה לעיר כולה. אני גאה ונרגש על הזכייה בפרס ועל ההכרה בפעילותו של אגף הנוער  שלנו. ישר כוח גדול לסגני ומ"מ, גיא יפרח, מחזיק תיק הנוער והצעירים, ותודה גדולה למתנ"ס, לאגף הנוער המצוין שלנו, לצוותי החינוך העירוניים, למרכז הצעירים - וכמובן, לבנות ובני הנוער שלנו, שהם שותפים מלאים לעשייה.

כשריאל מוסיף כי אנחנו נמשיך להשקיע בבני ובנות הנוער שלנו ולתת להם את המענה והשירות הכי טוב בארץ.