אף אחת לא שקופה

ערב מיוחד במינו עם הסטנדאפטיסטית נוית צור התקיים לנשות העיר במטרה להעלות את המודעות לאנשים עם "מחלות שקופות"


במסגרת חודש "פברואר יוצא מן הכלל" התקיים אירוע מיוחד לנשות העיר, עם הסטנדאפיסטית נוית צור, המתמודדת עם חרדה ופוסט טראומה כאישה וכאם בישראל ואשר מוכרת בעיקר ברשתות החברתיות.

הערב המיוחד שילב הומור והעלאת מודעות למחלות שקופות (נפשיות), והיה מבוסס על הסיפור האישי של נוית צור, במטרה לתת תקווה לנשים אחרות.

בכניסה לאירוע הייתה ארוחת מרקים מפנקת, והמופע נקרא "מה הזמן מבשל לי".

הערב הוא תוצר של שיתוף פעולה בין מדרשת בארי, פורום נשים, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה, בית מורשת, האגף לתרבות תורנית במתנ"ס ואפשרי בריא.

מדרשת בארי היא מדרשה שהוקמה לפני מספר שנים מחלומה של אישה אחת, וכיום מונה כ-40 נשים. באירוע חגגו את סיום תוכנית החורף של בנות מדרשת בארי.

הכרטיסים למופע נחטפו, והיה מדהים לראות איך שיתוף הפעולה יצר ערב מהנה עבור נשים מכל הזרמים בעיר, קירב את הלבבות של כולן ואף נתן מסר ערכי.

יעל ונעמי, מקימות מדרשת בארי: "זכינו לסיים ולסכם את תוכנית החורף של בארי באירוע מופלא

בו השתתפו למעלה מ-200 נשים. מדרשת בארי, בחסות בית מורשת, היא מדרשה לנשים

הפועלת מזה כחמש שנים, מדי שבוע נפגשות נשות המדרשה ללימוד משותף וסדנאות במגוון נושאים - העצמה, זוגיות, חינוך ילדים ועוד. מספר הנשים הרשומות למדרשה הולך וגדל,

ולתוכנית החורף האחרונה נרשמו 44 נשים. הערב שחתם את תוכנית החורף של בארי הוא פרי של  שיתוף פעולה מרגש ומיוחד בין פורום הנשים בעיריית מעלה אדומים, האגף לתרבות תורנית ובית מורשת. אין לנו ספק שזה סימן טוב לבאות - בעז"ה עוד הרבה אירועים טובים ואיכותיים לנשות מעלה אדומים".

יו"ר פורום הנשים ויועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה, איריס אלפסי: "אני שמחה ומברכת על הוצאת האירוע לפועל בעזרת שיתוף פעולה מדהים של כלל הגורמים. ערב שכולל צחוק, הנאה וערך מוסף חשוב כאין כמותו: התמודדות עם "מחלות שקופות". אני חושבת שמעבר להעלאת המודעות לאנשים עם מחלות שקופות, אנחנו כחברה צריכים לדאוג  להפוך אותם ללא שקופים, הרי כולנו חווים בזמנים כאלה ואחרים עליות וירידות, אבל העיקר שנהיה אחד בשביל השני ונלמד לראות את האחר. המופע של נוית צור 'מה הזמן מבשל לי' מלמד בדיוק את זה:  לראות את האחר, את השקוף, ולהפוך אותו ללא שקוף. עם המסר הזה אני מקווה שנצא מהערב הזה. כי כל אחד ואחת צריכים להבין שהם יכולים".

סגן ומ"מ ראש העיר, גיא יפרח, הגיע לפרגן ולברך ושם דגש על שינוי השיח והפרספקטיבה בעניין התמודדויות נפשיות: "עלינו להבין שבמקרים רבים התמודדות נפשית קשה לא פחות ממחלה פיזית. כחברה וכקהילה, עלינו לתמוך ולסייע למתמודדי הנפש ולשלב אותם בחברה ובשוק העבודה. השיח סביב מחלות פיזיות הוא לגיטימי ומקובל ומנגד, השיח סביב התמודדות נפשית הוא טאבו במובן מסוים – אם נשנה את זה, זו כבר תהיה התחלה טובה במסגרת הסיוע שאנו רוצים להעניק למתמודדי נפש. חודש פברואר, הוא חודש בסימן - פברואר יוצא מן הכלל, בו שמים דגש על הגברת המודעות לאנשים עם מוגבלויות ומתמודדי נפש, כדי להגביר את המודעות לקשיים של האוכלוסיות האלה. אני רוצה להודות לאיריס אלפסי, יו"ר פורום נשים, למעין מור, מחזיקת תיק הנשים, למדרשת בארי, לבית מורשת ולאגף לתרבות תורנית במתנ"ס, על ערב חשוב ומשמעותי".