סיבוב הופעות בספרד

נגני הקונסרבטוריון יצאו לייצג את העיר והמדינה בסבב הופעות בספרד


השבוע יצאו 43 אמנים צעירים, תלמידי הקונסרבטוריון, לסבב הופעת בספרד במדריד ובטולדו, בהזמנת הקהילה היהודית ובתמיכת ראש העיר וקרן מעלה אדומים.

למשלחת שיצאה התלוו מנהל הקונסרבטוריון, פרופ׳ בנימין שפירא, סגניתו, נטשה קליינמן, וניסים טוויטו, מנהל אגף מוס״ח, שאחראי על אבטחת המשלחת.

צעירי המשלחת יופיעו בארבעה קונצרטים בספרד, במדריד ובטולדו. הנגנים הצעירים יחגגו את פורים בספרד ובשבת יתארחו בבית חב״ד בעיר.

הופעות המשלחת בחו״ל התחדשו לאחר שהייתה הפסקה של מספר שנים בגלל הקורונה. לפני עידן הקורונה הופיעו הנגנים הצעירים ברחבי ארה"ב, בין היתר הגיעו להישגים גדולים והופיעו באולם הקרנגי הול היוקרתי והמפורסם בניו יורק, וכן בקייב שבאוקראינה, שם קיימה התזמורת קונצרט משותף עם התזמורת הסימפונית הצעירה של קייב לרגל יום העצמאות ויום ירושלים. בשנה הבאה עתידים הנגנים לצאת למסע הופעות בארצות הברית.

מנהל הקונסרבטוריון, פרופ' בנימין שפירא, אומר כי "הקונסרבטוריון במעלה אדומים הוא בית הספר למוזיקה מהמובילים בארץ. יש בו את מיטב המורים למוזיקה, מהמובילים והבכירים ביותר, שבאים ממקומות שונים בארץ. לימוד נגינה הוא פיתוח יכולת קוגניטיבית, אנליטית ולימוד שפה. יש כאן כישרונות ענקיים ברמה בינלאומית. הלימודים, הסדנאות והטיסות הן בעלויות עתק, ועל כך אני חייב להודות לראש העיר, בני כשריאל, שבזכות הדחיפה שלו, האמון שלו בנו מתחילת הדרך והסבסוד שהעירייה נותנת לדבר הנפלא הזה שצומח כאן בעיר, כל זה בוודאי שלא היה קורה".

ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, בני כשריאל, אומר כי "סבב ההופעות הוא כבוד גדול לעיר שלנו, ואני גאה לשמוע את מחיאות הכפיים והפרגונים להם זוכים ילדינו. יישר כוח גדול לפרופ' בנימין שפירא, מנהל הקונסרבטוריון, לצוות המקצועי וכמובן, לתלמידי הקונסרבטוריון, נגני התזמורת הסימפונית הצעירה, ששוב מופיעים ברחבי אירופה ומביאים לנו גאווה ענקית".

כשריאל מוסיף כי "נמשיך לחזק, לתמוך ולסייע לקונסרבטוריון העירוני, שהפך לשם דבר בארץ ובעולם ושבזכותו יכולים כל ילד וילדה בעיר לממש את כישרונם, ללמוד מוזיקה באופן מקצועי ולהופיע באירועים רשמיים ומכובדים המתקיימים בארץ ובעולם כולו".