אלופים בפיזיקה

ראש העיר, בני כשריאל, העניק תעודות הוקרה לשני תלמידי כיתה יא' באמי"ת איתן - דוד גרמן ואליהו נוזלובין, שהעפילו לשלב הגמר באולימפיאדה לפיזיקה


ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, בני כשריאל, העניק בראשית השבוע תעודות הוקרה והערכה לשני תלמידי כיתה יא', דוד גרמן ואליהו נוזלובין, מבית הספר אמי"ת איתן, כאות על הישגיהם בתחרות הידע לבני נוער בפיזיקה והעפלתם לשלב הסופי.

דוד גרמן ואליהו נוזלובין הם חלק מ-40 תלמידים בארץ שהתקבלו לסגל הרב של נבחרת ישראל בפיסיקה, כאשר נשאר להם שלב אחרון בקיץ - שבועיים מחנה, בסיומם יוכלו להגיע לשלב הסופי.

במפגש שקיים כשריאל עם התלמידים השתתפו מנהל אגף החינוך, דוד שרת, מנהל בית הספר אמ"ית איתן, דניאל בארי, והמורה לפיזיקה, אריאל זיו.

משרד החינוך, האגף למצוינות בחינוך הטכנולוגי שבמנהל טכנולוגיה, תקשוב ומערכות מידע, יחד עם קרן מיימונידס, מפעילת מרכז מדעני העתיד, מנהלים יחד במיזם משותף את כל נבחרות ישראל במדעים, אשר כוללות את נבחרת פיזיקה, מתמטיקה, כימיה, מדעי המחשב והנבחרת הצעירה. מנבחרות אלה יוצאות המשלחות המתחרות באולימפיאדות הבינלאומיות בעולם.

מטרת מבחני המיון היא איתור תלמידים בעלי פוטנציאל בתחום הפיזיקה והענקת הכלים למיצוי הפוטנציאל בהם, על ידי אימונם בנבחרת. כמו כן, עידוד בני נוער וקירובם לתחומים מדעיים בכלל ולפיזיקה בפרט תוך כדי חשיפתם לאתגרים חשיבתיים.

על מנת להיות חבר נבחרת ישראל בפיזיקה, שמתוכה תצא המשלחת שתייצג את ישראל ותתחרה באולימפיאדה הבינלאומית, יש לעבור מספר שלבי מיון. 40 התלמידים שעוברים את שלב ב' מוזמנים למחנה אימון של שבועיים באוניברסיטת בן גוריון, בו הם יקבלו הרצאות ויפתרו בעיות בנושאי פיזיקה השונים במטרה להעלות את רמת הידע שלהם ולפתח את כישורי עבודתם במעבדה. בשלב הבא, ייבחרו כ-18 תלמידים שהצטיינו במחנה האימון והם יהוו את נבחרת ישראל בפיזיקה.

כחלק מהכנת הנבחרת ומיון סופי משתתפים התלמידים בתחרות בינלאומית מצומצמת  אך יוקרתית ואיכותית במיוחד הנקראת "אולימפיאדת אסיה" - APhO , המקדימה לאולימפיאדה הבינלאומית.

המורה לפיזיקה, אריאל זיו, אמר כי התלמידים ראויים לכל הערכה, שכן הם מקדישים את כל זמנם ומרצם ללא לאות ללימודי הפיזיקה, וההישגים שלהם מרקיעי שחקים.

מנהל בית הספר, דניאל בארי, שיבח את התלמידים על ההישגים ועל התרומה שלהם לבית הספר ולקהילה בזמנם הפרטי. בארי גם הודה למורה לפיזיקה, אריאל זיו, ולראש העיר, בני כשריאל, על מעורבותו האישית במערכת החינוך ובבית הספר אמ"ית איתן.

ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, בני כשריאל, אמר כי "דוד ואליהו עברו שלבים משמעותיים בדרך לנבחרת והפגינו רמת ידע, חשיבה יצירתית מדעית מצוינת ופתירת בעיות מאתגרות. הצלחתם בשלבי המיון מביאה כבוד רב וגאווה לבית הספר, למערכת החינוך ולעיר שלנו. התלמידים שלנו מפגינים יכולות ברמה גבוהה למול תלמידים מכל העולם, ובכוונתנו להמשיך להעניק להם כלים איכותיים שיסייעו להם לפרוץ את הדרך ולהגיע להישגים אישיים ולאומיים".