תלמידים בונים לוויין

תלמידי שכבת י' המשתתפים בתכנית תב"ל – תלמידים בונים לוויין, סיימו בהצלחה את השנה הראשונה


תכנית תב"ל - תלמידים בונים לוויין, היא תכנית ארצית מטעם משרד המדע וסוכנות החלל הישראלית, בשיתוף עיריית מעלה אדומים ובליווי מרכז המדעים הרצליה.

התוכנית כוללת שמונה רשויות, ובהן מעלה אדומים, שנבחרו מכלל הרשויות בארץ, כאשר כל רשות בונה לוויין משלה.

במסגרת התכנית לומדים תלמידי תיכון, מכיתה י', את נושא החלל והלוויינים, בונים ננו-לוויין, מתכנתים אותו ומשגרים אותו לחלל.

תכנית מתוכננת למשך כשלוש שנים .השנה הראשונה הסתיימה באירוע מרשים בנוכחות ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, בני כשריאל , מנהל אגף החינוך ,דוד שרת, סגנית מנהל אגף החינוך, מיטל לבן, אנשי אגף החינוך, מנהלי בתי הספר, הראל הורביץ, דניאל בארי, נציגי הרצליה,  המהנדסים המלווים, הורים ותלמידים.

בשנה זו התלמידים למדו ועברו שני סקרים, סקר חומרה בו הסבר על כל הרכיבים, וסקר תוכנה הכולל הסבר על מתודולוגיות התכנות. בשנה הבאה ירכיבו התלמידים את הלוויין, על כל חלקיו, ויכתבו תוכנה לקראת שיגורו בסוף השנה השנייה. בשנה השלישית יהיה מעקב אחרי הלווין בחלל וכתיבת עבודת גמר בהיקף של 5 יחידות בגרות.

הפרויקט הוא עירוני, ומשתתפים בו שלושה בתי ספר: דקל וילנאי אורט, אורט תעופה וחלל ואמ"ית איתן.

בתכנית משתתפים מעל 20 תלמידים, ומוביל אותה אבי עמיצור, בעל תואר ראשון בחינוך ותואר שני במערכות מידע, עם ניסיון רב בחינוך, מלמד במרכזי מחוננים ובעל חברת אביע יזמות מקורית בע"מ.

את תחום התוכנה מלמד יצחק לוינסון – מורה למחשבים, ואת התכנית מלווים מהנדסים מהמרכז למדעים הרצליה, כשהמהנדס המוביל הוא שגיא גולד.

במהלך הלימודים מקבלים התלמידים גם ליווי צמוד מהמהנדס נעם פסטרנק, תושב העיר.

במהלך השנה התלמידים יוצאים לביקורים בתעשייה ובמקומות לימוד נוספים להעמקת הידע והחוויה.